۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷

رییس کل دادگستری کردستان:

قانون گریزی مهمترین منکر موجود در جامعه اسلامی است

قانون گریزی مهمترین منکر موجود در جامعه اسلامی است

سنندج- رییس کل دادگستری کردستان بزرگترین منکر موجود در جامعه را قانون گریزی و قانون ستیزی ذکر کرد و گفت: باید از آموزه های دینی برای مقابله با ناهنجاری ها بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر گروسی امروز یکشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با موضوع ترویج فرهنگ قانونمداری در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزارشد، گفت: دستگاه قضا هم به عنوان نهادی که رسالت مقابله با ناهنجاری در جامعه را برعهده دارد در برگزاری این همایش به منظور ترویج قانون مداری مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) مقابله با ناهنجاری ها بود، اظهارداشت: ترویج فرهنگ قانون گرایی و مقابله با قانون ستیزی، ارتقای آگاهی های حقوقی، ایجاد تعامل مطلوب بین فقه و حقوق و توسعه صلح و سازی و برادری از اهداف برگزاری این همایش است.

گروسی از دیگر اهداف برگزاری این همایش را  پرهیز از دامن زدن به دعاوی، توجه به نقش قانون با اتکا به مساجد و ائمه جمعه و جماعت و استفاده از ظرفیت های دینی در ایام تبلیغ ذکر کرد.

وی اظهارداشت: مداحان و روحانیون در ماه محرم وظیفه خطیری در راستای زنده نگه داشتن شعائر اسلامی و بیان اهداف قیام کربلا برعهده دارند.

وی عنوان کرد: عمل به سخنان بزرگان و معتمدین برای رسیدن به رستگاری در جامعه ی ما که از همه جهات مورد فشار و تهدید قرار گرفته، بسیار ارزنده است.

رییس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه اگربه آنچه به عنوان قانون در کشورما ثبت شده عمل شود شاهد جامعه  ای سرشار از آرامش خواهیم بود، افزود: یکی از مهمترین عواملی که امروز در کشورما باعث ایجاد پاره ای از ناهنجاری ها شده، سرپیچی و عدم توجه به قوانین است.

گروسی بزرگترین منکر موجود در جامعه را قانون گریزی و قانون ستیزی خواند و اضافه کرد: روحانیون و ائمه جمعه و جماعت ومبلغان نقش بارز و ارزشمندی در راستای تبلیغ و رعایت قانون به منظور کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

وی بیان کرد: امروزه دستگاه قضا با پرونده های زیادی روبه رو است و هرسال هم بر تعداد آنها افزوده می شود و سنگینی کار قضایی از حجم مراجعات مردم به این نهاد کاملا محسوس است و این مسئله زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

وی بیان کرد: وجود آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مانع از علم آموزی و تحصیل  و در کل موجب کُند شدن مسیر توسعه کشور می شود.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه قمه زنی موجب وهن دین می شود، گفت: همان گونه که سنوات گذشته با قمه زنی برخورد می شد امسال هم قطعا با این مسئله مقابله خواهیم کرد.

گروسی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است و امروز همه تشنه مکتب این امام همام هستند، عنوان کرد: باید از آموزه های دینی در راستای حفظ هنجارها و مقابله با ناهنجاری ها استفاده کنیم.

کد خبر 3784972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha