۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

تدریس با عشق و تحصیل با ذوق؛

کوچک‌ترین مدرسه کشور با یک دانش‌آموز در شهرستان جم است

کوچک‌ترین مدرسه کشور با یک دانش‌آموز در شهرستان جم است

بوشهر - مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: کوچک‌ترین مدرسه کشور با یک دانش‌آموز در روستای غربه در شهرستان جم قرار دارد و کلاس درس این مدرسه برای تنها دانش‌آموز آن هر روز برگزار می‌شود.

سید علیرضا سجاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور آموزش همه دانش‌آموزان در نقاط مختلف صورت گرفته است و حتی در روستاهای کوچک نیز کلاس‌های درس دایر می‌شود.

وی اضافه کرد: کوچک‌ترین مدرسه کشور تنها یک دانش‌آموز به نام مرتضی محمدی دارد که روستای غربه در منطقه کوهستانی شهرستان جم قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با اشاره به اینکه فاصله این روستا تا شهر جم ۱۵ کیلومتر است، بیان کرد: شرایط به گونه‌ای است که این دانش‌آموز امکان حضور در کلاس‌های درس دیگر روستاها یا شهر را ندارد و زمینه تحصیل در مدرسه همین روستا برای وی ایجاد شده است.

وی با اشاره به استفاده از یکی از معلمان توانمند شهرستان جم برای تدریس در دبستان ابوذر روستای غربه، خاطرنشان کرد: این روستا شش خانوار دارد.

سجادی اضافه کرد: دبستان ابوذر روستای غربه از کوچک‌ترین مدارس شهرستان جم است که تنها دانش‌آموز آن ۱۱ سال سن دارد و در کلاس پنجم تحصیل می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای دارد که حتی یک دانش‌آموز نیز نباید از قافله تحصیل عقب بگیرد و توسعه عدالت آموزشی را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدی دانش‌آموز کوچکترین مدرسه کشور است که می‌گوید تلاش می‌کند تا مدارج بالای علمی را طی کند و در آینده نیز می‌خواهد دندان‌پزشک شود.

عباس کهن‌سال معلم این کلاس درس است که از بهترین معلمان شهرستان جم به شمار می‌رود و برای اینکه مرتضی مشکلی برای تحصیل نداشته باشد، هر روز مسیر کوهستانی روستا را طی می‌کند تا به او درس دهد.

کد خبر 3788051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha