۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پیش‌بینی کاشت گندم در سطح ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان

پیش‌بینی کاشت گندم در سطح ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان

خرم آباد - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی کاشت گندم در سطح ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  کیانوش حمیدیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت گفت: پیش بینی می شود طی سال زراعی جاری ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و ۱۹۵ هزار هکتار زیر کشت دیم بروند.

وی گفت: با توجه به اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون و جذب دنباله بندهای خوبی که در استان انجام شده پیش بینی شده که ۹۰ درصد اراضی زیر کشت گندم به صورت مکانیزه برود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم آبی نسبت به سال قبل هفت هزار هکتار کاهش و این کاهش سطح، با افزایش عملکرد در واحد سطح جبران خواهد شد گفت: هدف از این اقدام این بوده که حداقل ۱۰ درصد نسبت به سالهای نرمال، افزایش تولید داشته باشیم.

حمیدیان افزود: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اقدام به تأمین هفت هزار تن بذر اصلاح شده گندم آبی و ۱۴ هزار تن بذر اصلاح شده گندم دیم کرده  که برای شروع کاشت نسبت به تأمین ۱۵ هزار تن کود فسفاته، ۱۲ هزار تن کود ازته و ۴ هزار تن کود پتاسه اقدام کرده و به صورت هفتگی کود مورد نیاز وارد استان می شود و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 3788423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha