۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

خط تولید گیربکس پیشرفته در تبریز افتتاح شد

خط تولید گیربکس پیشرفته در تبریز افتتاح شد

تبریز- پیشرفته ترین خط تولید گیربکس «جی اچ کیو» (jhq) برای تندر ال ۹۰ با سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و رنوپارس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت چرخشگر پیش از ظهر سه شنبه با بیان اینکه خط تولید راه اندازی شده در این شرکت قابلیت تولید همه گیربکس های خانواده j را دارد، اظهار داشت: این خط تولید دارای سیستم خطاناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالا دارد و پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در کشور به شمار می آید.

وفادار ظرفیت تولید این خط را سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه گیربکس عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی این خط تولید سرمایه گذاری مشترک سه میلیون یورویی معادل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی رنو و چرخشگر ایران خودرو صورت گرفته و به بهره برداری رسیده است و با توجه به تکنولوژی پیشرفته و سطح کیفی بالای گیربکس تولیدی در چرخشگر، امکان صادرات این محصول نیز فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه بهره برداری از خط مونتاژ گیربکس امروز افتتاح شد و برای دو فاز دیگر پروژه یعنی «داخلی سازی پوسته های گیربکس» و همچنین «شفت و دنده ها» برنامه ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت چرخشگر ادامه داد: «جی اچ کیو» نسل جدیدی از گیربکس های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به دلیل برخورداری از سیستم کلاج هیدرولیکی، عوض کردن دنده را راحت تر می کند و مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه های قبلی ۰.۷ لیتر کمتر است و بهره برداری از پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران گام اساسی در افزایش داخلی سازی خودروهای مشترک است.

وفادار افزایش ۵۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته را از دستاوردهای شرکت چرخشگر عنوان و تصریح کرد: این شرکت در امر ساخت داخلی اقدامات اساسی انجام داده است و در چهار سال متوالی به عنوان شرکت برتر استان انتخاب و لوح افتخار را از استاندار دریافت کرده است.

گفتنی است خط تولید گیربکس پیشرفته شرکت چرخشگر با حضور اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

کد خبر 3812051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha