العهد گزارش داد؛

کشته وزخمی شدن۳۵۰۰عنصر مسلح و تکفیری در نبرد با ارتش سوریه در حلب

کشته وزخمی شدن۳۵۰۰عنصر مسلح و تکفیری در نبرد با ارتش سوریه در حلب

ارتش سوریه موفق شد در جریان درگیری با گروه های مسلح و تروریستی در ۲ عملیات موسوم به «غزوه ابوعمر سراقب» و «ملحمه حلب الکبری» بیش از ۳۵۰۰ عنصر تروریستی و مسلح را به خاک و خون بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، نیروهای امنیتی و ارتش سوریه طی چندین هفته درگیری و مبارزه با گروه های تروریستی و مسلح در حلب خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی جیش الفتح از تاریخ ۲۸ اکتبر عملیاتی را تحت عنوان «غزوه ابوعمر سراقب» با هدف شکست محاصره حلب آغاز کرد؛ عناصر تروریستی این گروه پیشروی هایی در محور الاسد-منیان داشتند اما با مقابله ارتش سوریه مواجه شده و بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر تروریستی و مسلح آنها به هلاکت رسیده و حدود ۴۰۰ نفر از اعضای آنها نیز زخمی شدند.

گروه های مسلح پس از این شکست و ناکامی، مرحله دوم از عملیات موسوم به «غزوه ابوعمر سراقب» را در تاریخ ۳ نوامبر کلید زدند و در این عملیات مناطق مسکونی را در حلب هدف حملات خمپاره ای آغشته به گازهای سمی قرار دادند که منجر به جان باختن شماری از شهروندان سوری شد.

این در حالی است که روز جمعه ۱۱ نوامبر ارتش سوریه و متحدانش در ادامه دستاوردهای خود در مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی در حلب موفق شدند بر منطقه الاسد و منیان در حلب مسلط شوند؛ ارتش سوریه با این پیروزی، تمامی نقاط تحت مسلط گروه های مسلح را پیش از آغاز نبرد موسوم به «ملحمه حلب الکبری» مانند منطقه ۱۰۷۰، تپه های الرخم و الرحبه را بازپس گرفت.

با کسب این پیروزی و دستاوردها، ارتش سوریه موفق شد در جریان درگیری با گروه های مسلح و تروریستی در ۲ عملیات موسوم به «غزوه ابوعمر سراقب» و «ملحمه حلب الکبری» که توسط عناصر گروه های مسلح و تروریستی کلید خورد، ۱۵۰۰ عنصر مسلح و تروریستی را به هلاکت برساند و بیش از ۲۰۰۰ نفر را نیز زخمی کند تا بدین صورت زمام امور را در حلب در دست بگیرد.

کد خبر 3822392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha