۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

روش تربیتی کودکان به سبک زندگی گذشته برگردد/رشد کودک آزاری عاطفی

روش تربیتی کودکان به سبک زندگی گذشته برگردد/رشد کودک آزاری عاطفی

بیرجند- مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: سبک زندگی قدیمی خانواده ها باید در تربیت کودکان احیا و از آموزه های تربیتی آن ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه نخعی صبح شنبه درهمایش کودک آزاری در بیرجند با بیان اینکه کودک آزادی جنبه های جسمی، رفتاری، بدنی و عاطفی دارد، افزود: در عصر کنونی کودک آزاری عاطفی افزایش یافته است.

وی با اشاره به سبک زندگانی قدیمی بیان کرد: در گذشته فضای خانه ها پر از عاطفه و محبت بود و در تربیت کودکان نیز از روش های عاطفی و کلمات محبت آمیز استفاده می شد.

نخعی ادامه داد: این در حالی است که در شرایط امروزی، بازی های کامپیوتری و خشن تنها دلخوشی کودکان شده است.

وی اظهار کرد: در دهه های آینده شاهد این خواهیم بود که واژه ها و کلماتی مانند «عمه»، «عمو» و «دایی» به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل  دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: باید کودکان را با آموزش های درست و صحیح از شرایط کنونی جامعه رهایی دهیم.

وی با بیان اینکه باید شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که بچه ها یادگارها و خاطرات خوبی از دوران کودکی شان داشته باشند، گفت: نباید با رفتارهای خود، طعم تنهایی را به کودکان بچشانیم.

کودکان تنها نیازمند تامین مخارج از سوی والدین نیستند

نخعی با تاکید بر آموزش به موقع کودکان، بیان کرد: باید احترام گذاشتن به والدین از سوی بچه ها و رعایت حقوق پدر و مادر را به بچه ها آموزش دهیم.

وی خواستار احیا شدن سبک زندگی گذشته در تربیت کودکان شد و افزود: باید کودکان را از بازی های رایانه ای کنونی دور کرده و به شرایط گذشته برگردانیم.

مدیرکل  دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: کودکان تنها نیازمند تامین مخارج از سوی والدین نیستند بلکه نیاز به محبت پدر و مادر و خانواده دارند.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ها در حوزه معرفی آموزه های تربیتی کودکان، بیان کرد: رفتارهای خانواده ها در سریال ها و فیلم ها موجه و مطلوب نیست.

نخعی با بیان اینکه آموزش و پروزش نقش شایسته ای را در تربیت کودکان ایفا می کند، افزود: کودکان برای تربیت صحیح نیازمند فراگیری آموزش های اجتماعی و خانوادگی هستند.

کد خبر 3839015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha