۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

یازدهمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی برگزار می‌شود

یازدهمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی برگزار می‌شود

مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی شاعر، مترجم و منتقد ادبی، روز چهارشنبه اول دی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی شاعر، مترجم و منتقد ادبی، با حضور جمعی از اهالی ادبیات و هنر روز چهارشنبه اول دی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

هر سال و همزمان با سالروز درگذشت منوچهر آتشی، مراسم یادبودی در شهر بوشهر زادگاه این شاعر برپا می شود. امسال و بعد از گذشت ۱۱ سال از درگذشت زنده یاد آتشی، مراسم یادبود وی با همراهی خانواده‌اش در تهران برگزار خواهد شد.

در بخش ابتدایی این برنامه، آیدین آغداشلو، کامیار عابدی، ضیاء موحد و حافظ موسوی درباره آثار آتشی سخنرانی می‌کنند. در بخش دیگر، ساغر شفیعی، محمدرضا عبدالملکیان، هرمز علی‌پور و م. مؤید اشعاری را که برای آتشی سروده‌اند، قرائت خواهند کرد. همچنین پیمان سلطانی بر اساس شعری از منوچهر آتشی قطعه‌ای ساخته که آن را در مراسم مذکور اجرا می‌کند.

در این مراسم همچنین دو کتاب «چه شکل‌های گوناگونی دارد عشق» (یادنامه‌ منوچهر آتشی)   و «ارغوانی از بوسه» رونمایی می‌شوند.

کتاب اول به سعی محمدجواد حق‌شناس تهیه و تدوین شده است و بخش‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. این کتاب توسط انتشارات داستان‌سرا منتشر شده است. کتاب دوم هم گزیده‌ای از اشعار منوچهر آتشی را شامل می‌شود و توسط دختر وی انتخاب شده که انتشارات بامداد نو آن را منتشر کرده است.

مراسم مذکور روز چهارشنبه اول دی‌ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ورود عموم علاقه مندان به این برنامه آزاد است.

کد خبر 3854277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha