۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷

پهلوان‌زاده با مهر مطرح کرد:

کمک ۳۰۰ میلیونی وزارت ورزش ۱۵ درصد کل هزینه میزبانی شطرنج است

کمک ۳۰۰ میلیونی وزارت ورزش ۱۵ درصد کل هزینه میزبانی شطرنج است

رئیس فدراسیون شطرنج از توجه وزارت ورزش برای کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به این فدراسیون ابراز خرسندی کرد و گفت: این مبلغ تنها ۱۵ درصد کل هزینه میزبانی مسابقات زنان جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان ۲۲ بهمن ماه تا ۱۵ اسفندماه به میزبانی ایران و در تهران برگزار خواهد شد. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و طبق قرارداد منعقد شده میان این فدراسیون و فدراسیون ایران بابت برگزاری این رقابت ها، ایران باید مبلغ ۵۴۰ هزار دلار به عنوان حق میزبانی مسابقات پرداخت کند.

۳۰۰ هزار دلار از کل این مبلغ باید تا پیش از آغاز مسابقات از سوی ایران به حساب فیده واریز شود. فدراسیون شطرنج تا ۲۵ آذرماه فرصت داشت تا این مبلغ را در اختیار فیده قرار دهد اما نداشتن بودجه کافی، انجام این تعهد مالی را به تاخیر انداخت. در همین راستا و پس از رایزنی های صورت گرفته توسط مدیریت فدراسیون شطرنج با وزارت ورزش، روز گذشته از سوی این وزارتخانه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک مالی برای میزبانی مسابقات قهرمانی زنان جهان در اختیار فدراسیون شطرنج قرار گرفت.

اما آیا ۳۰۰ میلیون کمک مالی وزارت ورزش پاسخگوی نیاز مالی فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات مهم و بزرگ قهرمانی زنان جهان خواهد بود؟

مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار مهر به این پرسش اینگونه پاسخ داد: از وزارت ورزش بابت توجهی که به شطرنج و میزبانی بزرگ پیش رو داشت، تشکر می کنم اما این مبلغ بخش خیلی کمی از کل هزینه ای است که باید بابت میزبانی به حساب فیده واریز کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر خیلی از هزینه های که به عنوان میزبان متحمل می شویم، باید ۵۴۰ هزار دلار به حساب فیده واریز کنیم. مبلغی که از سوی وزارت ورزش و به عنوان کمک مالی دریافت کرده ایم، تنها ۱۵ درصد این هزینه را شامل می شود. این مبلغ (۳۰۰ میلیون کمک مالی وزارت ورزش) حتی ۳۰۰ هزار دلاری که باید خیلی وقت پیش از این به حساب فیده واریز می کردیم را هم تامین نمی کند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: با این اوصاف از مسئولان وزارت ورزش به خاطر توجهی که به فدراسیون شطرنج و میزبانی بزرگ پیش رو داشتند، تشکر می کنم.

پهلوان زاده در پاسخ به این سئوال که فدراسیون شطرنج برای تامین بخش باقی مانده بودجه لازم جهت واریز به حساب فیده چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ گفت: با چند اسپانسر صحبت کرده ایم و با یکی، دو تا از آنها هم به توافق رسیده ایم. باید رایزنی های مان در این بخش را ادامه دهیم تا از طریق کمک آنها بتوانیم هزینه های موردنظر را تامین کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج ابراز امیدواری کرد که این فدراسیون تا پایان سال میلادی که تنها چند روز از آن باقی مانده است، ۳۰۰ هزار دلار موردنظر را جهت واریز به حساب فیده تامین کند.

کد خبر 3862051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha