۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

حمایت پرو و کلمبیا از مکزیک در مقابل آمریکا

حمایت پرو و کلمبیا از مکزیک در مقابل آمریکا

روسای جمهور کلمبیا و پرو قول دادند در مقابل سیاستهای رئیس جمهور آمریکا علیه مکزیک و کشورهای آمریکای لاتین از این کشور حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «پدرو پابلو کاچینسکی» رئیس جمهور پرو گفت: تمامی کشورهای عضو بلوک تجاری آمریکای لاتین و اتحادیه پاسیفیک باید تلاش های خود را برای داشتن بازارهای آزاد و روابط قوی با یکدیگر افزایش دهند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از کشورهای عضو با مشکلاتی مواجه است و ما باید از این کشور حمایت کنیم. ما باید جهت رسیدن به آرمان های خود و دسترسی بهتر به بازارهای جهانی با یکدیگر همکاری کنیم.

«خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا نیز گفت: در سراسر جهان جوی از بی اعتمادی وجود دارد. ما می خواهیم به جمع کشورهایی بپیوندیم که به دنبال همکاری با یکدیگر هستند. در این صورت جهانی به وجود می آید که تجارت آزاد، احترام به توافق ها و راه حل های چند جانبه در آن ارزش محسوب می شود.

لازم به ذکر است که « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که مکزیک را مجبور می کند هزینه ساخت دیوار مرزی بین دو کشور را پرداخت کند. وی با ایجاد دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا می خواهد از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری به عمل آورد.

ترامپ در هفته اول ریاست جموری خود ، دستور ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده آمریکا و مکزیک را صادر کرد.

کد خبر 3889384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha