۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۴۴

علي دايي پس از اولين تجربه مربيگري :

داور بايد سه بازيكن پرسپوليس را اخراج مي كرد / سايپا تيم برتر ميدان بود

داور بايد سه بازيكن پرسپوليس را اخراج مي كرد / سايپا تيم برتر ميدان بود

سرمربي و بازيكن تيم فوتبال سايپا تهران گفت: در ديدار برابر پرسپوليس تيم برتر ميدان بوديم و مي توانستيم سه امتياز را از آن خود كنيم اما روي يك غافلگيري بازي به تساوي كشيده شد.

به گزارش خبرنگار "مهر" علي دايي با بيان اين مطلب گفت: هر دو تيم پرسپوليس و سايپا ارائه گر بازي زيبا و مردانه اي بودند ، خصوصا تيم ما كه در نيمه اول خيلي بهتر از پرسپوليس بود و حتي اين روند را در نيمه دوم نيز ادامه داد.

وي كه درپايان بازي پرسپوليس - سايپا در جمع خبرنگاران گفتگو مي كرد ، افزود: اگر مي توانستم پنالتي دوم را به گل تبديل كنم شايد روند بازي تغيير مي كرد و مي توانستيم گلهاي بعدي را نيز وارد دروازه حريف كنيم ، اما متاسفانه پنالتي را گل نكردم وپرسپوليس بازي را در دست گرفت و روي دروازه ما فشار آورد. زدن گل دوم از سوي سايپا بازهم تغييري در روند بازي ايجاد كرد و شانس هاي زيادي را نصيب ما كرد ، اما بازهم از آنها استفاده اي نبرديم تا پرسپوليس بازي را با نتيجه تساوي به پايان ببرد.

كاپيتان اسبق تيم ملي با انتقاد از افرادي كه در جريان بازي پرسپوليس - سايپا بارها نسبت به وي توهين كردند، عنوان كرد: اين افراد به من ناسزا نمي گويند ، آنها به خود و خانواده شان توهين مي كنند. من به آنها هيچ توجه اي نداشته و در زمين بازي تنها به كار خود مي پردازم ، اما با اين حال معتقدم مسئولان باشگاه پرسپوليس بايد با اين مسله برخورد كنند. فدراسيون فوتبال اگر استقلال را به خاطر ناسزا گفتن تماشاگرانش جريمه مي كند بايد همين تنبيه را نيز براي پرسپوليس اعمال كند. حق اين تيم است كه متحمل جريمه شود. شايد با اين حركت از توهين به داور و بازيكن تيم حريف در بازيهاي آتي جلوگيري شود.

دايي در خصوص پنالتي دوم خود كه عليرضا حقيقي موفق به مهار آن شد، اظهار داشت: آن لحظه تصميم گرفتم پنالتي را بزنم چون پنالتي زن اول تيم بودم. شايد بازيكن ديگري آن پنالتي را مي زد موفق به گلزني مي شد.

وي با دشوار خواندن كار خود در هدايت تيم و بازي در زمين ، عنوان داشت: من داخل ميدان بودم و آقايان رشيدي و زادمهر از بيرون بر جريان بازي احاطه داشتند و با هماهنگي آنها تيم را هدايت مي كردم . اين كار براي من قدري سنگين بود، اما فعلا اين وظيفه سنگين بر عهده ام بوده و بايد از عهده انجام آن برآيم. من احساس وظيفه كرده و سرمربي سايپا شدم .هيچ آمادگي براي احراز اين سمت نداشتم . شاگرد همه مربيان هستم و فقط براي خدمت به تيم ساپيا وارد عرصه مربيگري شده ام.

سرمربي تيم فوتبال سايپا در واكنش به اظهارات مصطفي دنيزلي كه عنوان كرده بود"تيم سايپا با 12 بازيكن برابر پرسپوليس ايستاده بود" تاكيد كرد: دنيزلي بايد فيلم بازي را دوباره ببيند! پس از گل دوم بازيكنان پرسپوليس در چند مورد مرتكب خطاهاي شدند و بايد داور سه نفر از آنها را اخراج مي كرد. داور در اين بازي بيشتر به سود پرسپوليس سوت زد تا سايپا ! فيلم بازي نشان مي دهد كه سايپا 12 نفره بازي مي كرد يا پرسپوليس !

مهاجم سايپا با دفاع از عملكرد دروازه بان تيمش اذعان داشت: هر بازيكني يك روز خوب و يك روز بد دارد.احمدي در ثبت گل اول به هيچ وجه مقصر اصلي نبود. او گرچه درنيمه اول مرتكب اشتباه شد اما در نيمه دوم چند موقعيت گلزني را از حريف گرفت.

دايي با اشاره به درگيري خود با شيث رضايي در طول بازي عنوان داشت: در فوتبال هميشه چنين درگيري هاي وجود دارد و كسي كه مي تواند ميزان اين درگيريها را كاهش دهد تنها داور مسابقه است . در طول بازي شيث رضايي بارها حتي بدون توپ روي من مرتكب خطا شد ، اما داور هيچ برخوردي نكرد.

مهاجم گلزن سايپا اذعان داشت: ما براي پيروزي به زمين آمده بوديم و بر اثر يك اشتباه سه امتياز را از دست داديم . تا زماني كه داور سوت پايان بازي را به صدا در آورد هجومي و رو به جلو بازي كرديم و پرسپوليس خوش شانس بود كه مقابل ما به نتيجه تساوي رسيد. درطول بازي بارها صاحب موقعيت گلزني شديم و استفاده اي نبرديم اما پرسپوليس از هيچ به گل رسيد و بازي را مساوي به تمام رساند.

وي با تقدير از ابراهيم صادقي پيرامون بستن بازوبند كاپيتاني سايپا بر بازوي وي گفت: او براي سايپا طي چند سال اخير زحمات زيادي كشيده و استحقاق سر گروهي اين تيم را دارد. در تيم ما تفاوتي نمي كند كه چه كسي كاپيتان باشد و رابطه اي بين بازيكنان وجود دارد كه باعث مي شود تا توجه اي به اين مسائل نداشته باشند.

سرمربي تيم فوتبال سايپا تاكيد كرد: مربيگري و بازي در زمين هر دو دشوار هستند. درحال حاضر وظيفه من سنگين تر شده ، خوشبختانه شرايط در تيم ما به گونه اي است كه كمتر مشكلات متوجه من مي شود.

دايي با ابراز رضايت از عملكرد داور تاكيد كرد: نتيجه تساوي براي اين بازي عادلانه نبود و حق مان اين بود كه با پيروزي از زمين خارج مي شديم.

كاپيتان اسبق تيم ملي اذعان داشت: من شكايتي نمي كنم كه چرا هواداران پرسپوليس به من فحاشي كردند ، اما اين را مي گويم كه اگر در مملكت ما مسئولي وجود دارد و فدراسيون فوتبال داراي مدير است بايد با اين حركت زشت برخورد كند. باشگاهي چون پرسپوليس كه نام خود را فرهنگي ورزشي گذاشته است بايد با اين  مسئله برخورد كند.

وي ادامه داد: مسئولان بايد نسبت به توهين تماشاگران برخوردي قاطع از خود نشان دهند. تفاوتي نمي كند از سوي تماشاگران پرسپوليس يا استقلال باشد. شايد به سبب عدم علاقه مسئولان فدراسيون فوتبال به من با باشگاه پرسپوليس برخوردي نشود ، اما بي توجه به اين كارها كار خود را مي كنم و ثابت مي كنم كه هنوز هستم.

دايي اظهار داشت: درمملكت ما فقط شعار داده مي شود و هيچ فردي دنبال عمل كردن به شعارها نيست. اين رويه در فدراسيون جديد خيلي بيشتر به چشم مي خورد . من مي گويم اگر ما مرد هستيم از همين امروز شروع كرده و خيلي چيزها را ريشه كن كنيم.

كاپيتان اسبق تيم ملي تصريح كرد: بعد از اينكه گل زدم بايد خوشحالي مي كردم . من نمي توانم فيلم بازي كنم! و بگويم چون پرسپوليس تيم سابقم بوده مقابلش بازي نمي كنم و اگر گل زدم خوشحالي نخواهم كرد.  من زمانيكه به زمين مي روم به تيمي كه براي آن بازي مي كنم عرق دارم و نمي توانم بعد از گل به سر وسينه بزنم !

کد خبر 395261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha