۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۵۳

سعید جلیلی در آبادان؛

کشور امروز با شرایط مطلوب فاصله دارد/تفکرانقلابی عامل سربلندی است

کشور امروز با شرایط مطلوب فاصله دارد/تفکرانقلابی عامل سربلندی است

آبادان - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقعیت امر این است که در شرایط فعلی وضع کشور در عرصه های مختلف با شرایط مطلوب فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر امروز در جمع مردم آبادان اظهار کرد: انتخابات در کشور بسیار مهم است و باید با توجه و دقت بیشتری به این انتخابات نگاه کرد. چهار سال قبل ملت انتخاباتی را کرد که برای همه ما قابل احترام بود و همه برای فرد منتخب آرزوی موفقیت کردند و امروز نیز بعد از چهار سال، ملت دوباره در معرض امتحانی دیگر قرار گرفته است.

وی افزود: برای اینکه انتخابی هوشمندانه داشته باشیم برای نگاهی به چهار سال گذشته داشته باشیم تا بتوانیم انتخابی خوب داشته باشیم چرا که ملت انتظار دارد هر سال و هر دوره کشور ما گام هایی رو به جلو بردارد ولی واقعیت امر این است که در شرایط فعلی وضع کشور در عرصه های مختلف با شرایط مطلوب فاصله دارد به همین دلیل در انتخابات پیش رو باید برای تحقق پیشرفت کشور قدم برداریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مردم ما باید بررسی کنند که توانایی کدام فرد برای رساندن کشور به وضع مطلوب بیشتر است. البته نباید فراموش کرد که ملت ایران همیشه انتخاب هایی خوبی کرده اند و دنیا به آن اعتراف کرده است و بهترین نمونه آن آری گرفتن به جمهوری اسلامی است. کشتی انقلاب با وجود همه موج های سهمگین همچنان با اقتدار به پیش حرکت می کند چرا که ملت ایران همیشه این پیشرفت را خواسته است.

جلیلی با اشاره به مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: همان دشمنی که آبادان را محاصره کرد امروز می خواهد آبادانی کشور را محاصره کند. امروز ما با دشمنی مواجه هستیم که می خواهد کلید آبادانی کشور در دست باشد و باید از او اجازه بگیریم که کدام نقطه آباد شود و پیشرفت کند. امروز به اعتراف همه دشمنان، امنیت در کشور ما مثال زدنی است و این امر با تفکر انقلابی برای کشور به ارمغان آمده است ولی باید متوجه بود که کدام تفکر آبادانی را به کشور هدیه داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز وجود نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و انقلابی در کشور یکی از الطاف الهی است که می توان با تکیه بر آنها کشور را به پیش برد ولی چرا خواسته های این قشر برآورده شود. ملت ما این امر را می خواهد ولی برخی ها دوست ندارند.  باید محاسبه کرد کدام تفکر و کدام رویکرد با چه کارنامه‌ای امروز می‌تواند از عملکرد خود دفاع کند.

جلیلی با اشاره به اینکه انتخابات محلی برای عملیات روانی نیست باید با صورت عقلانی باید وارد چالش انتخابات شد، بیان کرد: امروز اولویت اول کشور بحث اشتغال است. مسئولان باید بدانند که امروز استفاده از جوانان صرفا کمک به آنها نیست بلکه کمک به کشور و اشتغال است و این امر را جوانان ما می توانند محقق کنند. در عرصه های مختلف ما فرصت های بی شماری داشته ایم ولی باید ببینیم که چقدر از این فرصت ها استفاده کرده ایم. از فرصت های فراوان موجود در بخش های نفت و گاز تا چه اندازه استفاده کرده ایم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: مردم باید در جریان امور قرار بگیرند و به خصوص در موضوع انتخابات بحث های سیاسی نباید زمینه های پیشرفت به خصوص در بخش های اقتصادی، نفتی و گازی را تحت الشعاع قرار دهد. اگر ما امروز می‌گویم جوان خوزستانی بیکار است در حالی که نفت و گاز دارد، چرا این اتفاق باید رخ دهد، ما امروز در صنایع پتروشیمی، ظرفیت تولید ۱۶ میلیون تن مواد پلیمری داریم، و در سال ۹۶ این ظرفیت ۲.۲ میلیون تن شده است.

جلیلی ادامه داد: خوزستان به تنهایی قادر است که کل نیاز غذایی کشور را تامین کند و این امر را رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر ۷۷ خودشان به این استان دیدند و در خصوص احیای ۵۵۰ هزار هکتار از ارضی آن دستور لازم را دادند ولی وقتی سد ساخته شد چرا کشاورزی در این استان رونق پیدا نکرد.  اگر از فرصت ها استفاده نشود تهدیدها سراغ ما خواهند آمد، ما نباید فرصت را از بین برد و بلکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

وی با اشاره به معضل ریزگردها در استان خوستان تصریح کرد: بی شک ریزگردها معضلی نیست که نتوان آن را با مدیریت و تدبیر حل کرد. اگر تدبیر نباشد فرصت کشاورزی از بین می رود و تهدیدی به نام ریزگردها جای خود را پر می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: برخی می گویند که برای پیشرفت کشور باید با دنیا تعامل کرد تا به پیشرفت اقتصادی هم رسید ولی آیا برای حل مشکل ریزگردها تعاملی با دنیا صورت گرفت تا مشکل حل شود. تعامل دنیا توانست چرخ اقتصاد، اشتغال و تولید ما را به حرکت درآورد یا بر عکس این شرایط فرصتی برای ایجاد اشتغال در کشورهای غربی شد. امروز این سئوال وجود دارد که چرا شما نتوانستید از تعامل با کشورهای دنیا حتی با کشورهای همسایه استفاده کنید.

جلیلی با اشاره به اینکه آبادان و خرمشهر امروز جزو منطقه آزاد اروند به حساب می آیند، بیان کرد: نامگذاری شهرها به نام منطقه آزاد به تنهایی نمی تواند مشکلات پیشرفتی برای این شهرها و کشور باشد. امروز مردم آبادان و خرمشهر به خوبی می دانند که وجود منطقه آزاد برای آنها جز عوارض و گرانی چه دستاوردی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم همه مردم ایران به انتخابی اصلح، در چهار سال پیش رو، آینده بهتری برای این کشور رقم بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور سید ابراهیم رئیسی در صحنه انتخابات اظهار کرد: اینکه امروز از وی صحبت می کنم به خاطر این است که تفکر انقلابی وی همان تفکری است که این کشور و این انقلاب را سالهاست که از همه صحنه ها سربلند بیرون کرده است.

کد خبر 3969454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha