۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۱۹

در نامه ای به شورای نگهبان؛

نیکزاد به صرف بودجه عمومی برای تبلیغات انتخاباتی اعتراض کرد

نیکزاد به صرف بودجه عمومی برای تبلیغات انتخاباتی اعتراض کرد

رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در نامه ای به شورای نگهبان به سوء استفاده و رفتار فریبنده دولت در زمینه صرف بودجه عمومی برای کار تبلیغاتی انتخاباتی، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در نامه ای به شورای نگهبان به سوء استفاده و رفتار فریبنده دولت در زمینه صرف بودجه عمومی برای کار تبلیغاتی انتخاباتی، اعتراض کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«اعضای محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

احتراماً همان‌گونه که مستحضرید، براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری از میز خطابه نمازجمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین دراختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود. همچنین مطابق ماده ۷۳ همین قانون مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت. تخلف از این قانون جرم محسوب می‌شود.

این در حالی است که در چند روز اخیر، دولت مستقر براساس نامه شماره ۱۰۰/۹۰/ مورخ ۱۱/۰۲/۹۶ مدیرعامل پست بانک ایران، به کلیه دهیاران کشور اعم از پاره وقت و تمام وقت با قید فوریت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق شعب پست بانک ایران پرداخت می‌نماید. این ابلاغیه براساس نامه شماره ۴۸۱۴ در تاریخ ۱۳/۰۲/۹۶، پیرو برگزاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» در فروردین ماه سال جاری صادر شده است.

این رفتار فریبنده که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری و صرفاً با هدف تبلیغات انجام می‌شود خلاف بیّن قانون بوده و لذا خواهشمند است جهت برخورد جدی با آن و جلوگیری از تکرار موارد مشابه عنایت خویش را مبذول فرمایید.

با آرزوی عاقبت بخیری
علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی
 
ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی»
 

کد خبر 3979661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha