۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۱

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان ۲۰ روستای هدف گردشگری دارد

زنجان ۲۰ روستای هدف گردشگری دارد

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: استان زنجان۲۰ روستای هدف گردشگری دارد.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روستاهایی در استان زنجان به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب‌شده است و در این میان روستای «شیت» در بین روستاها است. 

وی اظهار کرد:  ۲۰ روستای گردشگری  در استان زنجان وجود دارد و به‌منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری باید برنامه‌ها نظام‌مند و کارشناسی شده تدوین شود.

رحمتی به صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری عامل مهم درزمینه توسعه جوامع است و توسعه بخش گردشگری، توسعه سایر زیرساخت‌ها را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: استان زنجان باوجود آثار سلطانیه، غار کتله خور، مردان نمکی، رختشوی‌خانه و بازار بزرگ زنجان یکی از استان‌های پرجاذبه گردشگری محسوب می‌شود و تنها استانی است که پنج برتری دنیا را دارد.

رحمتی از وجود بیش از ۶۳ مسیر طبیعت‌گردی در استان زنجان خبر داد و افزود: گردشگری صنعتی درآمدزا بوده و در اقتصاد و اشتغال استان بسیار مؤثر است.

وی تصریح  کرد: توجه به بحث گردشگری، توسعه اقتصاد را به دنبال دارد و برای تحقق این امر مهم باید زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگری در استان فراهم شود.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: روستاهایی در استان زنجان به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب‌شده است و در این میان روستای «شیت» پیشتاز روستاهای هدف گردشگری در استان  زنجان است.

کد خبر 4039321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha