مخالفت نمازگزاران فلسطینی با نصب دوربین در ورودی مسجد الاقصی

مخالفت نمازگزاران فلسطینی با نصب دوربین در ورودی مسجد الاقصی

بعد از عقب نشینی اسرائیل و موافقت برای برچیده شدن گیت های الکترونیکی، نمازگزاران فلسطینی با تجمع در محوطه مسجد الاقصی، با نصب دوربین های مدار بسته در ورودی های این مسجد هم مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی در ورودی باب الاسباط مسجد الاقصی، شماری از شهروندان فلسطینی در پی استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی و مصدومیت شدند.

یکی از کارمندان سازمان اوقاف فلسطین به اسپوتنیک گفته که نظامیان اسرائیلی از بامداد روز سه شنبه با قطع درختان تغییراتی در ورودی باب الاسباط اعمال کرده اند که دلایل آن مشخص نیست. به گفته او اهالی قدس روبه روی باب الاسباط تجمع کرده اند و به صورت گروهی با نصب دوربین های مدار بسته در ورودی های مسجد مخالفت و تهدید کرده اند که اگر وضعیت مسجد الاقصی به شکل قبلی باز نگردد، باز هم به نماز خواندن در محوطه بیرون مسجد ادامه خواهند داد.

در پی تجمع های شهروندان فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی با بمب های صوتی و گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به سوی نمازگزارن فلسطینی شلیک کردند که چند نفر زخمی شده اند، در  درگیری های کرانه باختری نیز رژیم صهیونیستی دست کم ۲۶ غیرنظامی فلسطینی را بازداشت کرده اند.

پیشتر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نشست شامگاه دوشنبه خود به برچیدن گیت های الکترونیکی فلزی در ورودی مسجدالاقصی و جایگزین کردن آنها با دوربین رای داد، این رژیم قصد دارد به جای این گیت‌ ها از ابزارهای نظارتی دیگری استفاده کند. در همین راستا شبکه خبری المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی ساز و کار برچیدن گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی را آغاز کرده است.

کد خبر 4040360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha