۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲:۲۴

پل رایان: ترامپ برای اخراج «جف سِشِنز» از یک حق ویژه برخوردار است

پل رایان: ترامپ برای اخراج «جف سِشِنز» از یک حق ویژه برخوردار است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید که رئیس جمهور این کشور از یک حق ویژه برخوردار است که به وی امکان می دهد دادستان کل آمریکا و یا هر مقام دیگری را در کابینه خود از کار برکنار نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری «دِ هیل»، «پل رایان» روز سه شنبه اظهار داشت که «دونالد ترامپ» از یک حق و امتیاز ویژه برخوردار است که به وی امکان می دهد دادستان کل آمریکا و یا هر مقام دیگری را در کابینه خود از کار برکنار نماید.

سخنگو و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس خبری در عمارت کنگره خطاب به خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور باید در مورد پرسنل خود تصمیم بگیرد. وی رئیس قوه مجریه است. ما قوه مقننه هستیم. وی تعیین می کند که در قوه مجریه، چه کسی استخدام و چه کسی از سمت خود برکنار شود. این حق و امتیاز ویژه وی [در مقام رئیس جمهور آمریکا] است».

وی در ادامه افزود: «چنانچه [ترامپ] هر نگرانی یا پرسش یا مشکلی با دادستان کل داشته باشد، مطمئن هستم که این مسئله را با وی مطرح خواهد کرد».

این اظهارات سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درحالی مطرح شد که ترامپ «جف سشنز» دادستان کل آمریکا را به بهانه «اتخاذ موضعی ضعیف در قبال جرائم هیلاری کلینتون» به باد انتقاد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز دوشنبه جف سشنز را که یکی از نزدیکترین متحدانش در رقابتهای انتخاباتی سال گذشته به شمار می رفت، «فردی عاجز» توصیف کرد.

ترامپ در مصاحبه ها و همچنین بواسطه دستیاران ارشد خود آشکارا از کناره گیری جف سشنز از روند تحقیقات «اِف بی آی» پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ابراز ناخرسندی کرده است.

گفتنی است که کناره گیری دادستان کل آمریکا از روند تحقیقات، به انتصاب «رابرت مولر» مشاور ویژه ای منجر شد که نه تنها در مورد مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بلکه در مورد تبانی احتمالی اعضای تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات مسکو و همچنین نقش ترامپ در کارشکنی بر سر روند اجرای عدالت که با اخراج «جیمز کومی» از سمت ریاست اف بی آی مطرح شد، تحقیق می نماید.

کد خبر 4041397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha