۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳

قرار سبز هفته چهارم مرداد؛

روز ملی کاسپین در شمال/ پاکسازی طبیعت و مهار آتش در جنوب

روز ملی کاسپین در شمال/ پاکسازی طبیعت و مهار آتش در جنوب

فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته چهارم مردادماه به فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست این سرزمین پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر فعالان محیط زیست در هفته چهارم مردادماه نیز به فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست این سرزمین پرداختند.

فعالان محیط زیست در استان گیلان در کیاشهر همایش روز دریای کاسپین را با برگزاری نقاشی رنگ و روغن و صدف های دریایی و ساخت مجسمه شنی در ساحل بندرکیاشهر توسط موسسه پیشگامان محیط زیست وانجمن رفتگران طبیعت گیلان بامشارکت اداره پارک ملی بوجاق به انجام رساندند.

کانون زیست محیطی قدمهای سپید هم با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری رودسر به ساخت و نمایش مجسمه های شنی و بازارچه مهربانی در روز دریای کاسپین  پرداخت.  

در رضوانشهر سومین جشنواره بزرگ روز ملی کاسپین در قالب همایش روز دریای کاسپین با اجرای کارگاه‌های مختلف محیط زیستی، نمایشگاههای عکس دریا و صنایع دستی ساحل نشینان رضوانشهر توسط گروههای مردم نهاد برگزار شد. 

گروه مردمی سبزاندیشان طبیعت تالش نیز در طبیعت گردی مسئولانه خود بسوی آبشار زمرد حویق با شعار«طبیعت نبض تپنده زندگی» لزوم حفظ و پاسداری از جنگلها و طبیعت مقدس این سرزمین را یادآور شدند.

در استان بوشهر در بندر گناوه  اعضای انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت و اهالی دهکده گردشگری قلعه حیدر در محل سایت پسماند شهرستان زنجیره انسانی تشکیل دادند تا به جانمایی بدون ارزیابی زیست محیطی و آلایندگی بسیار زیاد این سایت پسماند اعتراض کنند. شرکت کنندگان در این برنامه به وضعیت نامطلوب زباله های تخلیه و رهاشده در این سایت اعتراض کردند. آنان با حمل دست نوشته هایی با مضمون «گناه طبیعت چیست؟» خواستار چاره اندیشی و تدبیر مسئولان برای بهبود وضعیت این نقطه خطرآفرین برای سلامت مردم و طبیعت شدند. سایت پسماند گناوه در منطقه هدف گردشگری شهرستان فاقد ارزیابی زیست محیطی است. در این برنامه اعضای انجمن ووشو و بانوان آب و آفتاب و اهالی روستای قلعه حیدر حضور داشتند.

در مازندران در بابل همایش تشکل مردمی احیاگران بابلرود سرچشمه تا دریا با حضور معاون محیط زیست استان و رئیس محیط زیست بابل 
بابل، همراه با تجلیل از محیط بانان نمونه برگزار شد.

در کردستان در بانه کمپین حمایت از جنگلهای زاگرس با شعار جنگلها طلای سبز هستند با سرب و روی عوضشان نکنیم در شهرستان بانه توسط انجمن زیست محیطی پاژین شکل گرفت.  برگزاری کارگاه «گردشگری و اکوتوریسم» توسط کانون اشتغال دانش اموختگان محیط زیست در دریاچه زریبار از دیگر برنامه‌های فعالان محیط زیست در کردستان بود.

همچنین آتش سوزی جنگلهای زاگرس، شهرستان مریوان، روستای حسن اولە توسط کمیته بحران روستای حسن اوله و فعالان زیست محیطی مهار شد.

در تهران نیز گروه دوچرخه سواران  «سفر با دوچرخه» از خانه محیط زیست در پارک جنگلی لویزان تا اوشان برای حمایت از محیط زیست رکاب زدند. همچنین سیزدهمین برنامه جمعیت پژواک طبیعت در بوستان ولایت تهران با هدف جمع آوری فیلتر سیگار و درب پلاستیکی برگزار شد.

جمعی از جوانان استان لرستان، در قالب یک پویش خیریه و با حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد کتاب‌های دست دوم شهروندان را جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان می‌رسانند. این پویش به مناسبت روز جهانی عاشقان کتاب آغاز شد و تا 4 شهریور  در تمام شهرهای این استان، کتاب خیران درب منزل و یا در محل نمایندگی دریافت می‌شود.

در سروستان فارس توزیع بذر درختان بومی و گیاهان دارویی بین دانش آموزان توسط گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان انجام شد. در ممسنی هم گروه حامیان طبیعت زاگرسِ ممسنی به پاکسازی تفرجگاه هرایرز شهرستان ممسنی پرداختند.

در آذربایجان غربی برنامه پاکسازی موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، طرح پاکسازی ته سیگار در پارک جنگلی را انجام دادند.

در ایلام توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام صورت گرفت.

در کهگیلویه و بویراحمد مردم محلی و فعالان محیط زیست داوطلبانه در کنار پرسنل اداره منابع طبیعی در آتش‌سوزی جنگلهای باشت استان کهگیلویه وبویراحمد حضور یافتند. 

در اراک در استان مرکزی هم منطقه گردشگری اسکان به همت ۶۰ نفر از اعضای محافظان طبیعت پاکسازی شد و همزمان در آن منطقه با استفاده از دورریختنی ها هنرمندان یک اثر هنری خلق کردند.

کد خبر 4058612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلمان اکبری IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      0 0
      سلام‌ و درود بر شما باامید اینکه با تلاشها و زحمات شما رسانه ها در نشر و چاپ فعالیتهای تشکلها. طبیعتی سر سبز و پایدار داشته باشیم