۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۹

جانشین رئیس ستاد عتبات استان مرکزی:

۲۴موکب استان مرکزی برای ایام اربعین سال جاری ساماندهی شد

۲۴موکب استان مرکزی برای ایام اربعین سال جاری ساماندهی شد

خمین- جانشین رئیس ستاد عتبات استان مرکزی گفت: ۲۴موکب استان مرکزی برای خدمات دهی به زائران کربلا در ایام اربعین سال جاری ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نجفی نظام آبادی روز دوشنبه در همایش خادمان حرمین عشق در خمین اظهار داشت: چهار موکب استان مرکزی در ایران و ۲۰موکب نیز در عراق، تجهیزات رفاه و اسکان مسافران را تامین می کنند.

جانشین رئیس ستاد عتبات استان مرکزی ادامه داد: روزانه ۶۰هزار نفر در این موکب ها به مدت ده روز از خدمات موردنیاز بهره مند می شوندو  ۱۵هزار نفر در عراق و پنج هزار نفر در ایران همزمان با ایام اربعین حسینی می توانند به مدت یک شب در موکب ها اقامت داشته باشند.

نجفی ادامه داد: ستاد عتبات استان مرکزی بیش از یک هزار و ۲۰۰خادم دارد که دارای کارت و حکم محدوده خدمت در شهر و روستا هستند و همزمان با اربعین نیز  به طور داوطلبانه در موکب ها به زایران خدمات دهی می کنند.

جانشین رئیس ستاد عتبات استان مرکزی به تعهد ستاد عتبات استان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: تعهد این ستاد، جمع آوری پنج میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان نذورات نقدی و غیر نقدی است .

نجفی بیان کرد: استان مرکزی در تحقق تعهدات ستاد عتبات رتبه اول را در کشور دارد و در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰درصد از تعهدات نقدی این استان محقق شده است.

جانشین رئیس ستاد عتبات استان مرکزی افزود: از سه میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تعهدات غیرنقدی در راستای ساخت ستون های حرم های مطهر نیز، یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان در استان تحقق یافته است.

نجفی در پایان نقش رسانه ها را در تبیین اهداف این ستاد در راستای اعتمادسازی و اطلاع رسانی مهم دانست و اضافه کرد: همچنین طلاب و روحانیون و ائمه جمعه در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.

اعتمادسازی مهمترین ضرورت در جمع آوری نذورات است

در این همایش همچنین، حیدر خسروی، رئیس ستاد عتبات عالیات خمین گفت: اعتماد سازی و اطلاع رسانی به مردم در ساماندهی نذورات نقدی و غیرنقدی مهمترین رویکرد ستاد عتبات عالیات است

وی افزود: شهرستان خمین با توجه به محرومیت و نرخ بالای بیکاری در تحقق تعهدات ستاد عتبات رتبه اول استان مرکزی را کسب کرده که این مهم نتیجه اعتمادسازی و ارادت مردمان زادگاه امام راحل به اهل بیت(ع) است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خمین با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۲۰۰ خادم عتبات دارد ادامه داد: در آیین بزرگ اربعین سال جاری نیز دو موکب برای خدمت رسانی به زائران توسط خادمان زادگاه امام ساماندهی شده است.

خسروی بیان کرد: از پروژه های مهم این ستاد بازسازی و توسعه حرم علوی با نام صحن حضرت زهرا(س) است که با کمک ها و جمع آوری نذورات سند افتخار به کسانی که در ساخت صحن حضرت زهرا در نجف اشرف مشارکت کرده اند داده می شود.

وی عنوان کرد: صحن حضرت زهرا در ۶۰هزار متر مربع و زیر بنای ۲۲۰هزار متر مربع در ضلع غربی حرم علوی در حال ساخت است که در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی ساخته می شود و بخش زیارتی با  ۴۰۰ گنبد داخلی ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰هزار نفر زائر را دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات خمین تصریح کرد: بخش غیر زیارتی نیز با زیر بنای ۱۱۰ هزار متر مربع شامل کتابخانه، حوزه علمیه، زائر سرا، موزه و... است.

کد خبر 4097833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha