۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۱۶

چهارمین کنگره شهدای دانشجو در یزد برگزار می‌شود

چهارمین کنگره شهدای دانشجو در یزد برگزار می‌شود

یزد ـ رئیس دانشگاه یزد از برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح اولیا بعدازظهر امروز در نشستی از برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این کنگره از سوی بسیج دانشجویی استان یزد با همکاری دانشگاه‌های استان یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در عرصه‌های مختلف حضور داشته اند و در همه صحنه ها از جهاد تا سازندگی نقش موثر خود را ایفا کرده اند، افزود: مسیر تلاش، شهادت و مجاهدت همچنان باز است و دانشجویان در جامعه امروز نیز می توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

نیاز به حضور دانشجویان در عرصه‌های جهاد علمی و اقتصاد مقاومتی

اولیا ادامه داد: مسئولیتی که از شهدا و رزمندگان به همه ما منتقل شده، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و امروز در عرصه جهاد علمی، جهاد صنعتی، اقتصاد مقاومتی، صحنه های فرهنگی و ... نیاز به حضور و مجاهدت همه دانشجویان وجود دارد.

رئیس دانشگاه یزد عنوان کرد: باید از ابزارهای مختلف استفاده کنیم و پیام انقلاب و شهدا را به همه نسل‌ها برسانیم و باید تلاش کنیم عمق بیشتری به برنامه های فرهنگی از جمله کنگره شهدای دانشجوی استان یزد بدهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه یزد نیز در این نشست، دانشجو را مظهر آگاهی و دانش دانست و افزود: در دانشگاه و فضای دانشگاهی هر گامی بر می‌داریم توأم با آگاهی و دانش است.

دانشجویان ارزش‌های معنوی خاص را مورد توجه قرار دهند

کاظم ماندگاری عنوان کرد: دانشجو باید ارزش‌های معنوی خاص را مورد توجه قرار دهد و بهترین زبان برای بیان این ویژگی‌ها، زبان ادب و هنر است.

وی تاکید کرد: موضوع شهید و شهادت موضوعی است که از هر جنبه به آن نگاه کنیم، متعالی از ارزش‌های وسیع معنوی است و برای بیان آن جز هنر راهی را نمی‌توان پیدا کرد.

ماندگاری تصریح کرد: این کنگره به دنبال این است که از طریق دانشجویان دریافت‌هایی که از موضوع دارند را در قالب هنر بیان کند تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

به گزارش مهر، سومین جشنواره ادبی و هنری رویش امسال در شش بخش شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی، هنرهای آوایی، فیلم کوتاه و مستند، طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی و اسلامی برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان آذرماه اعلام شده و بازبینی ‌ها در ماه‌های دی و بهمن انجام می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری جشنواره با عنوان ققنوس راه خواهند یافت.

کد خبر 4111561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha