۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۵۷

گزارش خبرنگار مهر از اسپانیا؛

باربد صداقت اولین فینالیست کاراته ایران

باربد صداقت اولین فینالیست کاراته ایران

کاراته کای تیم جوانان کشورمان با برتری مقابل تمامی رقبای خود به دیدار نهای راه یافت تا برای کسب مدال طلا عصر فردا جمعه به روی تاتامی برود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اسپانیا، در ادامه مبارزات روز دوم از دهمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان، باربد صداقت در وزن ۷۶- کیلوگرم رده سنی جوانان ابتدا برابر «آنری بیتسکیناشویلی» از گرجستان به برتری یک بر صفر دست یافت و سپس ۳ بر صفر «دونارت ویتیجا» از کوزو را شکست داد.

باربد در سومین مبارزه خود و در پیکار با «آندرس پنا» از بولیوی صاحب برتری ۴ بر صفر شد و در ادامه هم برابر «محمدعمر» از مصر به تساوی یک بر یک دست یافت تا با قانون «سنشو»( امتیاز اول) پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شود.  این نماینده کشورمان در این مرحله هم «کازانتسوف» از روسیه را یک بر صفر شکست داد و به عنوان اولین نماینده ایران به دیدار نهایی صعود کرد تا عصر فردا برای کسب مدال طلا به مصاف«نبیل چبی» از مراکش برود

همچنین سید علی کریمی در وزن ۶۸- کیلوگرم در همان مبارزه نخست در پیکار با «ایکازاوا» از ژاپن که طلای نوجوانان جهان و جوانان آسیا در کارنامه دارد در حالی که دو بر صفر عقب بود، به دلیل خروج از تاتامی«هانسوکو» شد. این ژاپنی نیز دور بعد باخت تا نماینده کشورمان از جدول مسابقات خارج شود.

در رقابتهای امروز لیلا برجعلی در وزن ۴۸- کیلوگرم، فاطمه سعادتی در وزن ۵۳-،  نگین آلتونی در وزن ۵۹-  و مینا یوسفی در وزن ۵۹+ کیلوگرم رده سنی جوانان با شکست برابر رقبای خود حذف شدند. 

ضمن اینکه برای تیم ملی کاراته ایران تا کنون حدیثه جمال و احمدرضا محمودی دو مدال برنز کسب کرده اند. قاسم خوبرو نیز به دیدار رده بندی راه یافته و روز جمعه برای کسب مدال برنز به دیدار رقبای خود خواهد رفت.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۷۱۰ کاراته کا از ۱۰۹ کشور جهان به میزبانی اسپانیا در سالن «سانتیاگو مارتین» شهر تنریف جریان دارد

کد خبر 4125895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha