۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱

یک مقام مسوول اعلام کرد؛

بومی سازی تجهیزات حساس صنعت برق/نوآوری در حوزه انتقال

بومی سازی تجهیزات حساس صنعت برق/نوآوری در حوزه انتقال

مدیرکل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر از بومی سازی تجهیزات حساس صنعت برق در سال ۹۶ در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، هاشم علیپور، درهمین خصوص از انجام مطالعات پیک ۹۷ خبرداد و گفت: در همین خصوص جلسات متعددی با مدیران عامل ۱۶ شرکت برق منطقه ای و شرکت های توزیع، نمایندگان معاونت برنامه ریزی و هماهنگی توزیع و شرکت مدیریت شبکه برگزار شد که این جلسات در نهایت منجربه ابلاغ پروژه های دارای اولویت به شرکت ها جهت اجرا شد.

این مقام مسئول به منظور پیاده سازی تعمیرات و نگهداری بهینه شبکه در صنعت برق، نسبت به انتخاب مشاور داخلی اقدام شده ، که این مشاور باید بررسی های لازم را جهت انتخاب یک شرکت معتبر بین المللی در این حوزه انجام دهد. برای استفاده از تجربیات و انتقال دانش روز دنیا در زمینه محصولات جدید و همچنین حوزه ، بهره برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه برق، دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی توسط شرکتهای خارجی(ABB , Siemens ,Pfisterer, Schneider… ، NARI ، SIFANG ( در زمینه های تعمیرات و نگهداری بهینه، تصفیه شیمیائی روغن، کاهش خوردگی دکل های خطوط، تستر مقره، آشنایی با سیستمهای حفاظتی و سیستم های مخابراتی، متعلقات کابلهای فشار قوی و .. نمود.

مدیرکل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر همچنین از بومی سازی راکتورهای هسته آهنی و هوایی دی تیون بانکهای خازنی در سال ۹۶ خبرداد و تصریح کرد: این اقدام موفقیتی در خور برای صنعت برق محسوب می شود.

علیپور در عین حال از تدوین دستورالعمل های لازم در زمینه های مرتبط با حوزه انتقال و فوق توزیع خبرداد و گفت: درهمین راستا دستور العمل های سرویس و نگهداری برقگیر، شبکه زمین، پستهای GIS، ترموویژن، بهره برداری از مقره های سیلیکون رابر، آزمون و مشخصات فنی مقره های سیلیکون رابر، شستشوی مقره های خطوط و پستها، بهره برداری و نگهداری از خطوط کابلی، سیستم های DC پستهای انتقال و فوق توزیع تدوین ودستورالعمل های پوششهای عایقی RTV نیز ابلاغ شد.

وی همچنین از بررسی مستندات سازندگان تپ چنجر ترانسهای قدرت و مطابقت آنهابا استانداردهای مربوطه نیز خبرداد و گفت: مستندات به شرکتهای برق منطقه ای جهت استفاده در شبکه ابلاغ شده است.
مدیر کل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر از ریزگردها و آثار مخرب آن در شبکه انتقال برق نیز سخن گفت و خاطرنشان ساخت: در سال ۹۶ جلسات متعددی را برای بررسی روش های جدید کاهش اثرات ریزگردها و روش های مانیتورینگ آنلاین خطوط برگزار کردیم که نتایج اولیه مناسبی داشته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آثار مطلوب آن در شبکه برق کشور باشیم.

کد خبر 4267753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha