۲۶ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۰۵

رقابت های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی - بندر عباس

نامداران کشتی کشور در جام تختی به میدان نمی روند

اکثر ملی پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی چین و بازی های آسیایی دوحه در جام تختی شرکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، کمیته فنی  فدراسیون کشتی از 90 کشتی گیر مطرح کشورمان برای شرکت در رقابت های جام جهانی پهلوان تختی " یادواره خلیج همیشه فارس " دعوت کرده تا طی روزهای 28 و 29 دی ماه جاری در شهر بندر عباس به روی تشک بروند.از میان کشتی گیران ایرانی دعوت شده جام تختی حضور چند چهره شاخص در این رقابت ها منتفی به نظر می رسد.

 علیرضا حیدری ، علیرضا رضایی ، رضا یزدانی ، مراد محمدی ، تقی داداشی و علی اصغر بذری از جمله کشتی گیران مطرح و ملی پوش کشورمان هستند که در رقابت های جام تختی شرکت نخواهند کرد.

دشواری های کاهش وزن و حضور در میدان های پی در پی باعث شده تا تقی داداشی ملی پوش وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد ایران از حضور در جام تختی منصرف شود. در غیاب داداشی ، محمد رضایی، بابک نورزاد ، مسعود اسماعیل پور ، مجید یوسفی ، فرید دژم خو، علی اصغر سلیمانی و هادی حاجیان ، قهرمان دوره گذشته جام تختی از مدعیان قهرمان در وزن 55 کیلوگرم جام تختی به شمار می روند.

قهرمان 60 کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال 2006 بزرگ ترین غایب رقابت های جام تختی در این وزن است . مراد محمدی که از تمرینات به دور است و از یک سانحه رانندگی هم جان سالم به در برده از چندی پیش اعلام کرد که در جام تختی به روی تشک نمی رود . محمد اصلانی ، محسن جهانبخشیان ، بابک خورشیدی  و مهدی تقوی در غیاب مراد محمدی از جمله مدعیان وزن دوم رقابت های جام تختی  به شمار می روند.

در وزن 66 کیلوگرم جمع مدعیان جمع است؛ مسعود مصطفی جوکار ، حسن طهماسبی ، محسن بابایی ، حمید محمد نژاد  ، سیاوش گودرزی و مهدی حسینی رضایی از جمله مدعیان این وزن هستند . هر چند هنوز جوکار برای شرکت در جام تختی تصمیم نهایی اش را نگرفته اما به نظر می رسد ملی پوش  وزن سوم ایران در مسابقات جهانی چین و بازی های آسیایی دوحه در بندر عباس به روی تشک برود.

در این وزن کمیته فنی فدراسیون کشتی از مسعود واحدی ، ملی پوش ایران در مسابقات جهانی 2005 برای شرکت در جام تختی دعوت به عمل نیاورده است.

در وزن 74 کیلوگرم نیز علی اصغر بذری در جام تختی کشتی نمی گیرد تا از رنج وزن کم کردن های پیاپی رها شود. در غیاب نایب قهرمان جهان در سال 2006 حضور مهدی حاجی زاده ، هادی حبیبی و میثم مصطفی جوکار می تواند تنور رقابت های این وزن را گرم کند.

ملی پوش وزن 84 کیلوگرم نیز از جمله غایبان بزرگ جام تختی است. رضا یزدانی هم در بندر عباس به روی تشک نمی رود تا رقابت اصلی در این وزن بین مجید خدایی ، جمال میرزایی ، فریدون قنبری ، علی رجب زاده ، سعید واگذاری و محمد باقر عالی و البته محمد لاوال از آمریکا برگزار شود.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران هم در جام تختی کشتی نمی گیرد تا در غیاب علیرضا حیدری ، میدان به امیر گنجی ، جعفر دلیری ، حمید  سیفی ، سعید ابراهیمی و سعید امیری برسد.

مشغله کاری و دوری از تمرین هم دلیل اصلی به میدان نرفتن علیرضا رضایی در جام تختی است اما در غیاب رضایی ، فردین معصومی ملی پوش دو سال اخیر کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ، مدعی اول قهرمانی در این رقابت ها به شمار می رود هر چند مدعیانی چون هادی پورعلیجان ، محسن رضایی و ساجد جلالی را پیش رو دارد.

دعوت نشدن کشتی گیرانی چون محمد طلایی و پژمان درستکار به جام تختی نیز از نکات قابل توجه این رقابت هاست.

کد خبر 435327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha