۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲

نماینده مردم ملایر در مجلس:

معاهده FATF کشور را دچار تضاد مدیریتی می کند

معاهده FATF کشور را دچار تضاد مدیریتی می کند

همدان - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: معاهده FATF کشور را دچار یک پارادوکس و یک تضاد مدیریتی می کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معاهده FATF همان طور که از اسمش پیداشت در واقع معاهده ای تعهدآور است، گفت: اگر کشوری این معاهده را امضا کند ملزم است به لحاظ قواعد حقوقی بین المللی مواد این معاهده را عمل کرده و آن را عملیاتی کند.

وی بابیان اینکه ما در راهبردها و سرفصل های مدیریتی در حاکمیت اسلامی نسبت به خیلی از کشورهای دنیا نگاه متفاوت داریم، گفت: ایران اسلامی کمک به مظلومان را امری مقدس می داند در حالی که شاید در برخی کشورها این اتفاق نیفتد.

باید قبل از امضای هر معاهده بین المللی با کشورهای عضو در کلیدواژه ها به جمع بندی برسیم نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم میانمار سال گذشته آسیب دیدند و هیچ کشوری واکنش نشان نداد اما جمهوری اسلامی ایران عکس العمل نشان داد چراکه مردم میانمار را مردمی مظلوم می دانست، گفت: چون ما در سرفصل ها نگاه متفاوتی داریم باید قبل از امضای هر معاهده بین المللی با کشورهای عضو در کلیدواژه ها به جمع بندی برسیم.

وی با بیان اینکه یکی از کلیدواژه های معاده FATF بحث تروریست است، گفت: در این موضوع که چه کسی تروریست است به وجه مشترک نرسیده ایم.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه امروز کشورهای عضو FATF و شورای امنیت سازمان ملل برخی کشورها و مجموعه های سیاسی و مبارزاتی را عضو تروریست و سرکرده تروریست می دانند در حالی که ما آنها را به هیچ عنوان تروریست نمی دانیم بلکه مدافعان حقوق بشر می دانیم، گفت: امروز حشد الشعبی، حزب الله لبنان، مردم مظلوم فلسطین را نه تنها تروریست نمی دانیم بلکه مدافعان مظلومان در دنیا می دانیم.

وی بابیان اینکه بر این اساس معاهده FATF ما را دچار پارادوکس و یک تضاد مدیریتی می کند و ما را وادار می کند مقدسات خود و اولویت ها و اهم مدیریتی را نادیده گرفته و یا زیرپا بگذاریم، گفت: کشورها و نفراتی که مدعی هستند اجرا و تصویب FATF مطلوب است در واقع معتقدند از طریق امضای FATF به گشایش اقتصادی می رسیم و دنیا با ما وارد بازار تجارت می شود و از ما به عنوان یک کشور طرف قرارداد حساب می برد که به اعتقاد بنده این هم شدنی نیست.

با امضای برجام سایه جنگ و تحریم از کشور برداشته نشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا تمام کشورهای عضور FATF گشایش اقتصادی را شاهدند، ادامه داد: هرگز اینگونه نیست کمااینکه در زمان امضای برجام نیز برخی سیاسیون در آن زمان اعلام کردند با امضای برجام سایه جنگ و تحریم از کشور برداشته می شود و نشد.

وی بابیان اینکه در آن زمان عجولانه برجام به امضا رسید و نه تنها سایه تحریم یک شبه برداشته نشد بلکه تشدید هم شد، گفت: موضوع FATF هم همین است و ساده انگاری است که فکر کنیم با امضای معاهده بین المللی FATF یک شبه همه مشکلات کشور حل خواهد شد، هرگز چنین چیزی اتفاق نمی افتد و تنها یک تعهد به تعهدات اضافه خواهد کرد.

کد خبر 4422282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha