۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۰۵

اکبر فلاح در گفتگو با مهر:

شفافیت و قانونمندی در کشتی گم شده است/ استخدام به شرط تمجید!

 شفافیت و قانونمندی در کشتی گم شده است/ استخدام به شرط تمجید!

قهرمان اسبق جهان و مربی سازنده کشتی معتقد است دیگر خبری از شفافیت و قانونمندی در مدیریت کشتی نیست که رئیس جدید باید به این کاستی توجه ویژه داشته باشد.

اکبر فلاح با توجه به ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی و شمارش معکوس تا معرفی رئیس جدید به خبرنگار مهر گفت: رئیس جدید فدراسیون کشتی بزودی با نظر مجمع عمومی انتخاب می‌شود اما نباید فراموش کرد که اگر او هم بخواهد همان مسیر رؤسای قبلی را برود، راه به جایی نخواهد برد.

پرهیز از رفیق بازی و برخورد سلیقه‌ای

قهرمان اسبق کشتی جهان با اشاره به اولویت مسئولیت‌های رئیس جدید فدراسیون اظهار داشت: متأسفانه سالهاست که قانونمندی و شفافیت در مدیریت کشتی گم شده و هر فردی که به عنوان رئیس پای به فدراسیون گذاشته با رفیق بازی و تصمیمات سلیقه‌ای کارهای خود را پیش برده است. مطمئن باشید اگر رئیس جدید فدراسیون هم بخواهد چنین رفتاری را در پیش گیرد، سرنوشتی به جز رؤسای قبلی و ناکامی‌ها و اتهامات و انتقادات فراوان نخواهد داشت. رفیق بازی و استفاده از افرادی که فقط و فقط به عنوان رفیق قدیمی در کنار رئیس حضور دارند، توجیه خوبی برای حضور در رأس امور اجرایی کشتی نیست. فدراسیون کشتی یا هر فدراسیون دیگری نباید به عرصه‌ای برای پارتی بازی مدیران تبدیل شود؛ تجربه نشان داده هر گاه رابطه بر ضابطه ترجیح داده شود، شمارش معکوس برای سقوط فدراسیون هم آغاز شده است.

رئیس جدید باید از اشتباهات رسول درس بگیرد

این مربی سازنده تهرانی که در سطوح مختلف ملی هم فعالیت داشته ادامه داد: به جرأت می‌توان ادعا کرد اگر رسول خادم هم مرتکب چنین اشتباهاتی نمی‌شد همچنان در رأس امور فدراسیون کشتی باقی مانده بود و با موفقیت به کارش ادامه می‌داد؛ اما رسول هم درست از جایی ضربه خورد که من همواره به آن اشاره کرده بودم. رسول دایره‌ای از دوستان و همراهانی به دور خود کشیده بود و به هیچ عنوان حاضر نمی‌شد مسئولیتی را خارج از این حیطه به فرد جدیدی واگذار کند. اینکه تمام مسئولیت‌های کشتی برای سالیان متمادی بین همین افراد تقسیم شود که در رأس آن رسول خادم حضور داشت، کار منطقی و درستی نبود. رسول می‌توانست بیشتر بماند و بی دغدغه ریاست کند، اما ترجیح داد فقط و فقط به همان دایره‌ای که به دور خود کشیده بود، توجه کند.

عضو هیچ باند و تیمی نیستم

اکبر فلاح بارها از سوی رؤسای وقت فدراسیون کشتی به کار دعوت شد اما او همواره معتقد بود به هیچ عنوان قصد بازگشت به سیستم اجرایی فدراسیون را ندارد و ترجیح می‌دهد در همان باشگاه همیشگی به سازندگی بپردازد. او در این خصوص نیز گفت: چون عضو هیچ باند و تیمی در کشتی نیستم می‌توانم به راحتی صحبت کنم. من اگر به فکر پست و مقام در کشتی بودم پیشنهاد رؤسای مختلف فدراسیون را قبول می‌کردم و وارد گود می‌شدم. اما این چنین نکردم چون معتقدم فدراسیون در دوره‌های مختلف همواره اسیر بی قانونی بود. دوباره تاکید می‌کنم از بین کاندیداهای ریاست فدراسیون که برای حضور در مجمع عمومی ثبت نام کرده اند هر فردی به عنوان رئیس انتخاب شود، فقط و فقط برایش آرزوی موفقیت می‌کنم اما هیچ همکاری با او نخواهم داشت. البته امیدوارم رئیس جدید اشتباهات رؤسای قبل را مرتکب نشود و اطراف خود را با رفقایش شلوغ نکند. من منکر این نیستم که هر مدیری با تیم خود راحت تر است و باید افراد معتمدش را در کنارش داشته باشد اما این بدان معنا نیست که رفقای خود را گردهم آورد و مسئولیت‌های مهم را بدون توجه به توانمندی افراد بین رفقایش تقسیم کند.

تعریف و تمجید کاذب، آفت مدیریت است

متأسفانه در زمان ریاست رسول خادم بارها دیدیم که برخی از چهره‌های کشتی همواره در تمامی جلسات و برنامه‌های قانونگذاری حضور داشتند و تنها به تعریف و تمجید از رئیس وقت می‌پرداختند. گویا تنها شرط استخدام این افراد، تعریف و تمجید از رئیس بود چراکه بقای خود را در این کار می‌دیدند. بدیهی است اگر رئیس جدید فدراسیون هم بخواهد اسیر این مسائل شود، راهی اشتباه را در پیش گرفته و سرنوشتی همچون رسول خادم را در ریاست فدراسیون دارد. ما در سالهای اخیر شاهد آن بودیم که انگار برخی از افراد فقط پول و حقوق از فدراسیون می‌گیرند که در مواقع خاص وارد گود شوند و از رئیس تعریف و حمایت کنند. البته دیدیم که در نهایت هم چه شد و چه وضعیتی برای کشتی رقم خورد.

پول کشتی را خرج کشتی کند!

پیشکسوت کشتی کشورمان با تاکید بر توانایی رئیس جدید فدراسیون در جذب منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها گفت: طبیعتاً هیچ مدیری نمی‌تواند بودن پشتوانه و حمایت مالی در اجرای برنامه‌های خود موفق ظاهر شود. فدراسیون کشتی هم از این موضوع مستثنی نیست و با توجه به حجم بالای رویدادهای این رشته که در دو بخش آزاد و فرنگی قرار دارد باید بتواند منابع مالی را به درستی هزینه کند. متأسفانه ما در فدراسیون کشتی شاهد ایجاد رشته‌های دیگری به جز کشتی آزاد و فرنگی بوده و هستیم که باید این رشته‌های اضافی از سیستم فدراسیون خارج شود. ما در این سال‌ها شاهد آن بودیم که علاوه بر دو رشته آزاد و فرنگی، رشته‌های متعددی هم در زیر مجموعه فدراسیون کشتی قرار داده شده بود که هیچ عایدی به جز مخارج سنگین و فرسودگی نیروهای اجرایی نداشت. به نظر من اعتبارات و بودجه فدراسیون کشتی باید صرف همین دو رشته اصلی شود و از بال و پر دادن بیهوده به رشته‌های دیگر که زیر پرچم فدراسیون کشتی رفته اند، پرهیز کرد.

تغییر در اجرای رویدادهای داخلی و کشوری

فلاح در پایان با انتقاد شدید از نحوه برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور که با عناوین مختلف فصلی، اوپن، دوره‌ای، تیم به تیم و.... پیگیری می‌شد، گفت: یکی از توصیه‌های اصلی من به رئیس بعدی این است که تمام قوانین اخیر برگزاری قهرمانی کشور را به همان سیستم و روال سالهای قبل برگرداند. متأسفانه مدتی فدراسیون به برگزاری مسابقات اوپن یا قهرمانی کشور بصورت تیم به تیم و گروه بندی و مسابقات فصلی پرداخت که دیدیم در نهایت چیزی عاید کسی نشد. به عنوان مثال مسابقات اوپن به این دلیل بوجود آمد که فرصت برای تمامی کشتی گیران کشور مهیا شود تا بتوانند کشف و حمایت شوند. اما رفته رفته دیدیم برای این مسابقات هم سهمیه بندی قائل شدند. اگر این مسابقات اوپن و آزاد بود پس چه دلیلی بر سهمیه بندی داشت و اگر قرار بود سهمیه‌ای وجود داشته باشد که همان مسابقات قهرمانی کشور قبلی هم به همین شکل برگزار می‌شد! در نتیجه باید به این قبیل مسابقات با این نحوه برگزاری غلط پایان داد و میدان را بیش از پیش برای استعدادهای جوان باز کرد. مطمئناً تعدد مسابقاتی که با قوانین منطقی برگزار شود می‌تواند با دستاوردهای مطلوبی همراه باشد و کشتی گیران مستعدی را به عرصه ملی معرفی کند.

کد خبر 4570907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha