۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰

عضو شورای شهر کرج خبر داد؛

انتشار تمامی قراردادهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان در شهرداری کرج

انتشار تمامی قراردادهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان در شهرداری کرج

کرج - عضو شورای شهر کرج گفت: شهرداری و سازمان‌های تابعه موظف هستند تمامی قراردادها و اسناد مرتبط با آن به قیمت یک میلیارد ریال و یا بیشتر را در سامانه اینترنتی منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین خلیلی اردکانی اظهار کرد: گزارش‌هایی از سازمان بازرسی در مورد عملکرد گذشته اداره املاک به دست ما رسیده است که ما را بر آن داشت تا با استفاده از آن گزارش نسبت به معضلات و مشکلاتی که درگذشته وجود داشته راه‌حلی برای آینده کاری املاک داشته باشیم.

وی افزود: ما باید بدانیم مشکلات چیست تا بتوانیم به‌سرعت آن‌ها را برطرف کنیم و این پیگیری می‌تواند هم در جهت خدمت به مردم و هم در جهت شفاف‌سازی مفید بوده و جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: تحقق اهداف شورای اسلامی شهر کرج در زمینهٔ افزایش شفافیت و دسترسی آزاد آحاد جامعه به اطلاعات و انتشار آن و مبارزه با فساد از اهمیت بالایی برخوردار است. قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی، همچنین تصویب‌نامه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‌رجوع و ارتقا سلامت نظام اداری و استقرار میز خدمت و ماده ۵ قانون خدمات کشوری و تصویب‌نامه شورای عالی اداری در میز خدمت در جهت تنویر افکار عمومی، سهولت دسترسی به اطلاعات و تسهیل گری هستند.

خلیلی اردکانی اضافه کرد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در تدوین دستورالعمل‌های اجرایی برای انجام آن به انجام الکترونیکی و اعلام عمومی اطلاعات شهرداری و همچنین بررسی‌های به‌عمل‌آمده، شهرداری کرج نیز اقداماتی را در این خصوص در سنوات قبل انجام داده است مقتضی است به ملحوظ نظر قرار دادن اسناد فرادستی، سوابق اجرایی گذشته در این خصوص و همچنین موارد ذیل به تفکیک حوزه اقدام، میزان پیشرفت و برآورد زمانی اتمام، به کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر ارائه شود.

۱ - در اجرای مفاد ماده ۸ آن قانون، شهرداری و سازمان‌های تابعه موظف به اتصال درگاه اینترنتی کشوری تحت مدیریت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌باشند.

۲ - شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه موظف هستند نسبت به اجرای ماده ۱۰ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، اقدام به انتشار موارد ذیل در سامانه اینترنتی شهرداری نمایند:

الف - اهداف، وظایف، سیاست‌ها و خطی مشی‌ها و ساختار شهرداری و سازمان‌های تابعه.

ب - روش‌ها و مراحل اتمام خدماتی که مستقیماً به اعضای جامعه ارائه می‌گردد.

ج - سازوکارهای شکایت شهروندان از تصمیمات با اقدامات شهرداری و سازمان‌های تابعه.

د - انواع و اشکال اطلاعاتی که در شهرداری و سازمان‌های تابعه نگهداری می‌شود و آئین دسترسی به آن‌ها.

ه اختیارات و وظایف مأموران ارشد شهرداری و سازمان‌های تابعه.

و- تمام سازوکارها با آئین‌نامه‌هایی که به‌وسیله آن‌ها اشخاص حقیقی و حقوقی سازمان‌های غیردولتی می‌توانند در اجرای اختیارات شهرداری و سازمان‌های تابعه مشارکت داشته یا به نحو دیگری مؤثر واقع شوند.

۳ - شهرداری و سازمان‌های تابعه موظف هستند تمامی قراردادها و اسناد مرتبط با آن به قیمت یک میلیارد ریال و یا بیشتر را که در اجرای وظایف خویش یا از هر بابت دیگری با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد می‌کند در سامانه اینترنتی شهرداری کرج به‌نحوی‌که برای عموم به‌صورت دائم قابل‌دسترسی باشد منتشر کنند.

۴ - شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه مکلف می‌باشند گزارش اقدامات خود در خصوص اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را هرسال تا پایان بهمن‌ماه به شورای شهر ارائه و برای اطلاع عموم منتشر کنند.

کد خبر 4591530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha