۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰

معاون استاندار یزد:

خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم/خداحافظی با مدیران بی‌انگیزه

خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم/خداحافظی با مدیران بی‌انگیزه

یزد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مبارزه با فساد و رانت را از ارکان توسعه می‌دانیم و در مبارزه با فساد و اصلاح سازوکارهای مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ترحمی ظهر امروز در نشستی خبری از احداث ساختمان جدید خانه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و اظهار داشت: به زودی این ساختمان تجهیز و راه‌اندازی می‌شود و در اختیار احزاب و تشکل‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تدوین منشور سیاسی در استان یزد افزود: نهادینه سازی فرهنگ پذیرش انتقاد مؤثر همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تشکل‌ها و احزاب در راستای وفاق ملی و تعمیق امنیت پایدار و مردم‌محور از بندهای مهم این منشور سیاسی است.

تلاش برای جلوگیری از امنیتی شدن فضای جامعه

ترحمی با تاکید بر اهمیت تأمین امنیت پایدار عنوان کرد: امنیت متزلزل و دارای نوسان، بار روانی بسیار بدی در جامعه ایجاد می‌کند ضمن اینکه تاکید ما این است علاوه بر تأمین امنیت پایدار از امنیتی شدن فضای جامعه نیز جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، نشاط اجتماعی را نیز یکی از محورهای منشور سیاسی استان یزد دانست و بیان کرد: نشاط اجتماعی بسترساز رونق فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

توسعه متوازن اعتقاد و رویکرد مدیریت ارشد استان یزد است

وی همچنین با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی را در حوزه اجتماعی به طور جدی دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد و رویکرد مدیریت ارشد استان یزد این است که همه مردم استان باید طعم توسعه را به طور متوازن بچشند.

ترحمی در مورد مبارزه با فساد و رانت نیز به عنوان یکی دیگر از بندهای منشور سیاسی استان تصریح کرد: مبارزه با فساد و رانت را از ارکان توسعه می‌دانم و در مبارزه با فساد و اصلاح ساز و کارهای مقابله با فساد و رانت و رانت‌خواری هیچ خط قرمزی نداریم و مبارزه با فساد را رسالت اصلی خود می‌دانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد: بالاتر از مبارزه با فساد، اصلاح ساز و کارهایی است که منجر به فساد می‌شود اما در مجموع آمارها نشان می‌دهد که در استان یزد نسبت به سایر نقاط کشور، از سلامت اداری بهتری برخورداریم اما این کافی نیز و این مقوله باید تقویت شود.

اخبار و اطلاعات دستگاه‌ها نباید سبب ایجاد رانت برای عده‌ای شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث حکمرانی خوب که به عنوان یک کلیدواژه در استان یزد مطرح شده است، یادآور شد: یکی از ارکان حکمرانی خوب، شفافیت است و این شفافیت باید به نحوی باشد که برخی اطلاعات و اخبار در دستگاه‌ها سبب ایجاد رانت برای برخی افراد نشود بلکه با استفاده از ابزار رسانه، همه اطلاعات نسبت به مسائل مختلف جامعه در اختیار همه افراد قرار گیرد به عنوان مثال اگر محدوده‌ای در طرح شهرداری قرار می‌گیرد و قیمت اراضی آن منطقه در پی اجرای این طرح رشد می‌کند، اطلاعات مربوط به این طرح تنها در اختیار کارمندان شهرداری نباشد بلکه همه مردم از آن مطلع باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به تشریح دیگر ارکان حکمرانی خوب پرداخت و ادامه داد: عدالت، شفافیت، وفاق ملی، کارآمدی، اثربخشی فعالیت‌ها و مسئولیت‌پذیری از ارکان حکمرانی خوب است.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تقسیمات جدید حوزه‌های انتخابیه گفت: در این زمینه طرحی ارائه شده که البته تصویب و اجرای آن به انتخابات پیش‌رو نمی‌رسد و امیدواریم این تقسیمات جدید از انتخابات دور بعد مجلس قابل اجرا باشد.

آمار دقیقی از استعفا برای ثبت نام در کاندیداتوری مجلس نداریم

وی در مورد استعفاهایی که در استان داده شده تا برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام صورت گیرد، اظهار داشت: همه استعفاهایی که در این مدت داده شده، مربوط به انتخابات مجلس نیست بلکه مواردی غیر از این نیز بوده بنابراین اطلاع دقیقی در این زمینه در دست نداریم و ما نیز اطلاعات خود را از رسانه‌ها کسب کرده‌ایم.

ترحمی خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث استفاده از امکانات دولتی را به شدت رصد می‌کنیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیران ضعیف و بی‌برنامه شانسی برای بقا ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مورد روند تغییر مدیران نیز عنوان کرد: اگر احساس کنیم مدیری ضعیف، بی‌انگیزه و بی‌برنامه است به طور قطع آن مدیر شانسی برای بقا ندارد.

کد خبر 4637107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha