۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۰

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری تهران

لزوم ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، بر ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی، صبح سه شنبه در جریان صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم شفافیت مالی در شهرداری تهران، گفت: ارتقا سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متأسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شأنی داده نشده است و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی افزود: بر اساس تبصره ۷ مصوبه «اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران، سازمانها و شرکت‌های تابعه» ابلاغی به شماره ۵۶۷۳/۸۹۵/۱۶۰ به تاریخ ۱۲/‌۰۴/‌۸۶‬ ذیحساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره ۳ مصوبه «تأیید ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی حساب در واحدهای تابعه» ابلاغی به شماره ۱۱۴۶۷/۲۴۶۳/۱۶۰ به تاریخ ۲۴/‌۰۴/‌۱۳۹۷‬ به‌منظور ارتقا سطح سلامت اداری، انضباط مالی و پایبندی به مقررات قائم‌مقامان ذیحساب دو (۲) مکلفند درصورتی‌که انجام خرجی را برخلاف قوانین، مقررات و مصوبات شورا تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولیت دستور دهنده خرج، مراتب را مطابق فرم بند ۱۵ «آئین‌نامه اجرایی شرح وظایف و حدود اختیارات ذیحساب و نحوه انتخاب قائم‌مقامان ذی حساب دو» به ذیحساب شهرداری تهران اعلام و رونوشتی از گزارش فرم را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نمایند.

فراهانی خاطر نشان کرد: متأسفانه به رغم تصریح مصوبات شورا این تکالیف قانونی توسط ذی حساب شهرداری تهران و قائم مقامان ذی حساب دو (۲)و احدهای اجرایی با بی توجهی کامل مواجه شده و هیچ گونه گزارشی تاکنون به شورا تقدیم نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی عنوان کرد: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته» به ذی حساب و قائم مقامان ذی حساب دو (۲) شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی گفت: به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا و در اجرای مصوبات یاد شده در تاریخ ۰۲/‌۱۱/‌۱۳۹۷‬ طی نامه شماره ۳۲۰۰۳/۱۶۱ و سپس در تاریخ ۱۹/‌۱۲/‌۱۳۹۷‬ در نامه شماره ۳۷۵۶۶/۱۶۱ از ذی حساب شهرداری تهران خواستار ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته شدم که متأسفانه این نامه‌ها تاکنون بدون پاسخ مانده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اینجانب نارضایتی خود را از عدم اجرا مقررات و گزارشگری به شورا پس از اخذ رأی توسط ذی حساب شهرداری تهران اعلام می‌نمایم و خواستار پایان دادن به این روند عدم گزارشگری و پنهان سازی اطلاعات نظارت مالی حین خرج هستم.

کد خبر 4637671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha