۱۸ فروردین ۱۳۸۶، ۱۲:۱۷

تشریح سفر وزیر علوم به پاکستان در گفتگوی مهر با قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل :

بازدید وزیر علوم از دانشگاههای پاکستان و ملاقات با دانشجویان ایرانی/ گسترش همکاریهای علمی ایران و پاکستان

بازدید وزیر علوم از دانشگاههای پاکستان و ملاقات با دانشجویان ایرانی/ گسترش همکاریهای علمی ایران و پاکستان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاههای واحد اعظم، پنجاب و تکنولوژی پاکستان بازدید کرد و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور طی ملاقات با وزیر علوم خواستار رفع مشکلات خود شدند.

دکتر ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به پاکستان و ملاقات با رئیس کمیسیون آموزش عالی این کشور گفت: در راستای گسترش فعالیت های علمی و فناوری با کشور پاکستان وزیر علوم با عطا الرحمن رئیس کمیسیون آموزش عالی این کشور و رئیس کمیته علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی دیدار و مقرر شد در جهت فعال تر شدن همکاری های مشترک مواردی تدوین شود.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد در زمینه رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلامی نیز دو کشور همکاری های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور علمی بین المللی با اشاره به بازدید وزیر علوم از دانشگاه واحد اعظم پاکستان گفت: دانشگاه واحد اعظم یکی از بزرگترین دانشگاه های پاکستان است که در زمینه تحصیلات تکمیلی فعالیت می کند. طی بازدید از این دانشگاه نیز مقرر شده زمینه همکاری این دانشگاه با دانشگاه تربیت مدرس فراهم شود.

وی ادامه داد: دانشگاه واحد اعظم پاکستان در رشته های انرژی های تجدید شونده، بیولوژی، علوم پایه و IT مورد توجه است و می تواند در زمینه تبادل استاد و دانشجو و انجام برخی پروژه های مشترک با دانشگاه تربیت مدرس همکاری داشته باشد.

دکتر قربانی در خصوص ملاقات وزیر علوم با دانشجویان ایرانی مقیم لاهور گفت: دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های پنجاب و تکنولوژی لاهور تحصیل می کردند نیز در این بازدید به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار قرار گرفتن این دانشگاه ها در سیستم ارزشیابی و اعتبار وزارت علوم شدند.

به گزارش مهر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل دفتر همکاری های علمی بین المللی این وزارتخانه به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی جهت گسترش روابط علمی و فناوری به مدت سه روز از 15 فروردین ماه به پاکستان سفر کردند و صبح امروز به کشور بازگشتند.

کد خبر 466669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha