۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان:

فقر آموزش معضل مناطق محروم/ خیریه‌های مهارت راه‌اندازی می‌شود

فقر آموزش معضل مناطق محروم/ خیریه‌های مهارت راه‌اندازی می‌شود

سمنان - مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه فقر آموزش و فرهنگ مهم‌ترین معضل مناطق محروم است، گفت: برای رفع این مشکلات، راه‌اندازی خیریه یا سمن‌های مهارت در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بینایی بعدازظهر سه‌شنبه در نخستین جلسه نشست چندجانبه نهضت مهارت آموزش در آستانه ششم مرداد روز ملی کارآفرینی به میزبانی سالن جلسات فنی و حرفه‌ای سمنان ضمن بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین رویکردی که در استانداری دنبال می‌شود، ابراز داشت: قریب اتفاق بیشتر آسیب‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار و محروم رخ‌داده، تولید و توزیع می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در مناطق کمتر توسعه‌یافته فقر آموزش، مالی و فرهنگی وجود دارد، افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق دنبال کنیم آموزش و مهارت‌آموزی برای جوانان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه موضوع نشاط اجتماعی نیز در ادامه کاهش آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود، ابراز داشت: نشاط اجتماعی به معنای آن است که فرد رضایت لازم را از زندگی داشته باشند تا زمانی که افراد احساس کنند به درد جامعه نمی‌خورند، اشتغال و مهارتی را نداشته باشند و نتوانند سهم خود را در جامعه ایفا کنند مطمئناً این نشاط اجتماعی رخ نخواهد داد.

بینایی در ادامه تصریح کرد: باید مهارت و اشتغال را ایجاد کرد که به این منظور افزایش مشارکت‌های اجتماعی و تشکیل ان‌جی‌او های مردمی رسالت ما است، لذا می‌توان خیریه‌هایی در قالب مهارت‌آموزی و اشتغال ایجاد کرد که به همت دستگاه‌های مرتبط نخستین انجمن راه‌اندازی شد.

وی ضمن بیان اینکه به دنبال خیریه‌هایی هستیم که در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی فعالیت داشته باشند، افزود: می‌خواهیم در هر شهرستان حداقل یک خیریه یا سمن بانام مهارت و اشتغال ایجاد شود که این امر در راستای رعایت حقوق شهروندی است زیرا بر اساس این اصل شهروندان می‌بایست از آموزش‌های لازم در حوزه اشتغال بهره‌مند باشند که این خیریه‌ها به بهترین نحو می‌توانند آن را اجرایی کنند.

کد خبر 4674562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha