۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

 ۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدی محمدی قیداری ظهر شنبه در جلسه شورای اجتماعی در محل بهزیستی استان زنجان، از شناسایی ۱۸۸ کودک کار در استان زنجان خبر دادو افزود: تعداد زیادی از کودکان کار در استان زنجان به علت فقر و نداشتن پشتوانه مالی از سوی خانواده و نبود پدر و مادر مجبور به کار کردن می‌شوند. 

وی با بیان اینکه سیاست بهزیستی حمایت مالی از خانواده کودکان کار و آموزش آنها است، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات به کودکان کار بخش خصوصی وارد کار شده است و در منطقه شهرک رجایی شهر زنجان یک محیطی برای این کودکان  در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: بیشتر کودکان کار روزهای پنج‌شنبه در مزار آب می‌فروشندو در این میان بهزیستی زنجان برای ساماندهی این کودکان خدمات متعددی  دارد. 

محمدی قیداری افزود: در همین راستا در آغاز سال تحصیلی حدود ۳۰۰ هزار تومان به این افراد کمک می‌شود تابه خوبی همانند دانش آموزان دیگر تحصیل کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت تحصیلی کودکان کار در استان بسیار خوب است و در سال های گذشته تعدادی از این کودکان کار در رشته های  بسیار خوبی مثل پزشکی و مهندسی وارد دانشگاه شدند. 

محمدی قیداری گفت: خوشبختانه بسیاری از شهروندان زنجانی در بحث تحصیل کودکان کار با بهزیستی همکاری بسیار خوبی دارند. 

وی با بیان اینکه طلاق و اعتیاد در استان دو آسیب اجتماعی مهم اسـت، ابراز کرد: استان زنجان در بحث خشونت  در سطح کشور  رتبه خوبی ندارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی هستند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط سنگین اقتصادی و تحریم های موجود در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۴۳۲معلول از وسائل کمک توانبخشی بهزیستی بهره مند شدند، افزود :در حال حاضر مشخصات ۲۰ هزار و ۴۷۶ معلول دارای پرونده در سامانه بهزیستی ثبت شده است که از این تعداد ۱۱ هزار و۳۸۷ نفر مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۷ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری در حوزه توانبخشی وجود دارد، ادامه داد: ۷ هزار و ۴۴۴ معلول از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

کد خبر 4683227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha