۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان:

۳۲۸ شغل در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان ایجاد شد

۳۲۸ شغل در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان ایجاد شد

کرمان - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان از ایجاد ۳۲۸ شغل در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان طی ۱۵ ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا موسی‌پور صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به دفاتر تسهیلگری بیان داشت: ۱۰ دفتر تسهیلگری در شهر کرمان داریم که اقدامات موثری انجام داده‌اند و دفاتر تسهیلگری منشا خدمات ارزشمندی در حاشیه شهر هستند.

وی افزود: کار را با تمام شماری و برداشت منطقه‌ای، محله‌ای در حاشیه شهر آغاز کردیم لذا آن چیزی که در حاشیه شهر انجام می‌گیرد تماما بر اساس مطالعات دقیق است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: پایه کار دفاتر تسهیلگری بر مبنای اجتماعی کردن مقابله با آسیب‌های اجتماعی است بنابراین افراد تاثیرگذار را شناسایی کردیم و در حال حاضر ۸۲۵ نفر از کسانی که اثرگذار هستند در دفاتر تسهیلگری شناسایی شدند و از آنها برای همکاری دعوت کرده‌ایم.

موسی‌پور تصریح کرد: دفاتر تسهیلگری جانشین دستگاه‌های اجرایی نیستند لذا این دفاتر معین دستگاه‌ها هستند که می‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را به دستگاه‌های اجرایی ارائه کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۷۴ نشست تسهیلگری در محلات با حضور مردم با عنوان‌های مدیریت شهری، افراد و .... برگزار شده و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است لذا امروز فقر قابلیتی که در بین افراد ساکن حاشیه شهرها بوده و احساس تعلقی نداشته‌اند ارتقا یافته است.

موسی‌پور اظهار داشت: در دفاتر تسهیلگری افرادی که مهارتی داشتند یا فاقد مهارت بودند و کسانی که نیمه ماهرند شناسایی و ضمن آموزش آنها را توانمند کردیم.

وی گفت: ایجاد شغل از وظایف دفاتر تسهیلگری نیست لذا ما ۳۲۸ شغل در مناطق حاشیه‌ای شهر طی ۱۵ ماه ایجاد کردیم.

کد خبر 4694606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha