۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

ایران مستقل‌ترین کشور دنیا/ دشمنان زمین‌گیر شده‌اند

ایران مستقل‌ترین کشور دنیا/ دشمنان زمین‌گیر شده‌اند

شاهرود - مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان بابیان اینکه امروز ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است، گفت: ایران اسلامی به فناوری و اقتداری مثال‌زدنی دست‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ملک ظهر سه‌شنبه در گردهمایی بزرگ بسیجیان شاهرود به میزبانی مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی این شهر ضمن بیان اینکه تحولات اخیر نشان می‌دهد، امروز کشور ما مستقل‌ترین کشور دنیا در تمام زمینه‌ها است، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که پهپاد فوق پیشرفته و عظیم‌الجثه آمریکا در خلیج‌فارس منهدم می‌شود و این نشان از اقتدار و صلابت ایران درزمینهٔ دفاعی دارد.

وی بابیان اینکه ایران با هیچ‌کس درزمینهٔ امنیت خود شوخی و تعارفی ندارد، تأکید کرد: پهپاد آمریکایی را جمهوری اسلامی یا سپاه انقلاب اسلامی سرنگون نکرد بلکه این قدرت تمدن اسلامی در مقابل تمدن زورگویی غرب بود که سبب سرنگون کردن آن‌ها شد.

کسی احتمال وقوع جنگ را نمی‌داد

این رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس بابیان اینکه نفت‌کش فوق سنگین انگلستان زمین‌گیر نشد بلکه بریتانیای کبیر بود که در برابر اقتدار ایران اسلامی زمین‌گیر شد، تأکید کرد: این امر نشان‌دهنده اقتداری است که ایران اسلامی به برکت انقلاب و ولایت‌فقیه و حضور مردم درصحنه‌ها و خون شهدا کسب کرده‌اند.

ملک با طرح این پرسش که چرا بعد از سه دهه هنوز آغاز جنگ تحمیلی در کشورمان گرامی داشته می‌شود، گفت: جنگ که برای همه کشورها خسارت و عقب‌ماندگی با خود می‌آورد اما چرا جنگ تحمیلی به‌مثابه دفاع مقدس تعبیر می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید شرایط آن زمان ایران را با امروز مقایسه کرد تا دید در آن روزگار جایگاه ایران کجا بود و امروز کجاست؟

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی آنچنان اقتدار دارد که دشمنان ما در تمام عرصه‌ها زمین‌گیر شده‌اند، گفت: در آن شرایط ایران کمترین امکانات و ادوات جنگی نداشت و هیچ‌کس احتمال وقوع جنگ را نمی‌داد و حتی مهندس بازرگان مدّت خدمت سربازی را کاهش داده بود، برای امام(ره) در آن شرایط دو راه بیشتر وجود نداشت نخست تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های دشمنان و دوم مقاومت و دفاع از مرز و میهن و اسلام که امام خمینی(ره) با تبعیت از سالار شهیدان(ع) راه دوم را انتخاب کردند.

جنگ تحمیلی به فرصت بدل شد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، گفت: ما جنگ تحمیلی را تبدیل به یک فرصت کردیم در دنیا هیچ‌کس طرفدار ما نبود و به‌جز ملت خودمان هیچ‌کس به ما یاری نمی‌رساند.

ملک با بیان اینکه امروز چرا باید در چنین موقعیتی مذاکره را مطرح کرد، گفت: در این شرایط بود که برابر عراق ایستادیم اما سؤال اساسی این است که شرایط آن زمان بدتر بود یا شرایط امروز؟ آن زمان کسی از مذاکره صحبتی نمی‌کرد اما امروز چطور؟ آیا این اقتدار امروزمان در آن روزگاران هم وجود داشت؟

گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان شاهرود با حضور بسیجیان بر سر مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به پایان رسید.

کد خبر 4727717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha