۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

هشدار دادستان پلدختر در خصوص استفاده شخصی از خودروهای دولتی

هشدار دادستان پلدختر در خصوص استفاده شخصی از خودروهای دولتی

پلدختر- دادستان پلدختر گفت: با مسئولانی که خارج از ساعات اداری از خودروهای دولتی استفاده می‌کنند برخورد قاطع می‌شود و خودروهای آنان توقیف می شود.

مرید شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارداشت: متاسفانه مشاهده شده برخی کارکنان ادارات دولتی و نهادهای وابسته به دولت، بر خلاف قانون،  بجای نگهداری از اموال دولتی و جلوگیری از حیف و میل بیت المال از هر جهت، از خودروهای دولتی در وقت غیراداری استفاده شخصی می کنند.

وی، استفاده شخصی از خودروهای دولتی را خارج از عرف دانست و افزود: با توجه به این که خودروهای دولتی تنها برای امور مربوط به کارهای اداری باید استفاده شوند، انجام امور شخصی با آن با هر عنوان و دلیلی توجیه قانونی ندارد.

دادستان پلدختر گفت: استفاده شخصی از خودروهای دولتی، غیرمجاز و خلاف قانون است، بنابر این روسا و کارکنان ادارات دولتی موظف هستند در پایان وقت اداری خودروهای دولتی را در پارکینگ اداره مربوطه پارک و از خارج کردن آن خودداری کنند.

شیخی افزود: استفاده از خودروهای دولتی در راستای انجام وظایف و کارهای اداری باید همراه با برگ ماموریت و قید ساعت ورود و خروج برای راننده و سرنشین باشد در غیر این صورت راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نسبت به کنترل آن اقدام کند و چنانچه فاقد مجور باشد آن را توقیف کند.

وی یادآورشد: در اجرای ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی استفاده اختصاصی از خودروهای دولتی در ساعات اداری و غیراداری جرم محسوب می شود.

دادستان پلدختر افزود: با آن دسته از مسئولانی که نسبت به بیت المال بی تفاوت باشند با هرگونه تخلف و خروج از دایره قانون،  قاطعانه برخورد و اجازه استفاده از بیت المال داده نمی شود.

شیخی گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند از اول آبان ماه سال جاری نسبت به کنترل خودروهای دولتی حین استفاده شخصی یا خروج آن از شهر نسبت به توقیف و هدایت آن به پارکینگ اقدام کنند تا مراحل قانونی آن طی شود.

وی یادآورشد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، تمام مسئولان شرکت ها و بانک های دولتی و خصوصی در صورت مشاهده و اطلاع از فساد و پولشویی باید موارد را بلافاصله به مرجع قضایی گزارش دهند.

دادستان پلدختر افزود: هرگاه مقامات و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرایم غیرقابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلف به اطلاع دادن آن به دادستان هستند.

شیخی ازمردم خواست تا برای شناسایی مجرمان احتمالی و پیشگیری از افزایش وقوع جرم، همکاری داشته و با مشاهده آن مراتب را به دادستان اعلام کنند.

کد خبر 4751386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha