۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳

با حضور جمعی از مسئولان؛

کتاب «آینده پژوهی محلات حاشیه نشین گرگان و گنبدکاووس» رونمایی شد

کتاب «آینده پژوهی محلات حاشیه نشین گرگان و گنبدکاووس» رونمایی شد

گرگان- با حضور جمعی از مسئولان، کتاب «آینده پژوهی محلات حاشیه نشین گرگان و گنبدکاووس» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر پنجشنبه طی مراسم، کتاب آینده پژوهی محلات حاشیه نشین در گرگان رونمایی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این آیین اظهارکرد: از آنجایی که آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی به عنوان یکی از اصلی ترین موانع توسعه و پیشرفت در کشورهای اسلامی است، جهت حل و رفع این معضلات باید به صورت جهادی، علمی و اجرایی نسبت به حل مسئله اقدام کرد.

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد تصریح کرد: متعاقبا پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام اقدامات عملی جهت حل و کاهش آسیب های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در راستای این رسالت مهم، با چارچوبی جهادی پا به عرصه در مناطق حاشیه نشین استان گلستان گذاشته است.

ولی نژاد بیان کرد: محلات حاشیه نشین گرگان و گنبدکاووس به عنوان مناطق تحت مدیریت و برنامه ریزی سازمان تبلیغات اسلامی جهت حل و کاهش آسیب های اجتماعی انتخاب و اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی گفت: استان گلستان طبق آمارها و مستندات موجود، در زمینه کجروی و آسیب های اجتماعی وضعیت بغرنجی دارد که یکی از مهم ترین موانع توسعه قلمداد می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: گلستان در راستای روند توسعه نیافتگی نسبت به دیگر استان های کشور، در زمینه آسیب های اجتماعی، وضعیت و شرایط مناسبی را در چند سال اخیر نداشته است. کسب رتبه دوم شیوع مصرف مواد مخدر، رتبه اول شکاف طبقاتی، رتبه بالا فقر، ثبت روزانه ۱۰ طلاق و افزایش ۲۳ درصدی خشونت از جمله وضعیت آسیب های اجتماعی در استان گلستان بوده است.

ولی نژاد بیان کرد: متعاقبا با توجه به شکاف عمیق طبقاتی در گلستان، روند و نوع آسیب های اجتماعی به نسبت طبقات اجتماعی(ضعیف، متوسط و مرفه) متفاوت است که این مهم نیاز به بررسی میدانی و مطالعات کمی و کیفی دارد.

وی بیان کرد: شناخت و تعریف کاربردی آسیب ها، بررسی ریشه ها و پیامدهای آن می تواند در ارائه راهکارهای صحیح و اثرگذاری، نقش مهم و موثری داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در راستای اهمیت موضوع مورد نظر و ارائه راهکارهای بنیادی جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان گلستان و همچنین در کنار اقدامات اثرگذار و جهادی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در مناطق حاشیه نشین، یکی از مهم ترین تصمیمات سازمان، شناخت و بررسی تطبیقی وضعیت آسیب های اجتماعی در محلات مذکور جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی نهایی بوده است.

وی گفت: در همین راستا با توجه به اهمیت یافته های پژوهشی در تصمیم گیری و برنامه ریزی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، به بررسی آسیب های اجتماعی موجود در محلات حاشیه نشین شهر گرگان و گنبد پرداخته شده و در قالب کتابی چاپ شده است.

کد خبر 4772404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha