۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد:

تلاش برای اخذ مجوز راه اندازی بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی

تلاش برای اخذ مجوز راه اندازی بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی

همدان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تلاش برای اخذ مجوز راه اندازی بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا احسانی بعد از ظهر روز دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اسدآباد گفت: چهره های فرهنگی اسدآباد در هر جایی از کشور که باشند از افتخارات استان همدان محسوب می شوند و این شهرستان از شهرستان های فرهنگی استان همدان است.

احسانی با اشاره به گستردگی پروژه های این اداره و کمبود بودجه گفت: تنها یک بیست و پنجم بودجه فرهنگی کل کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از همین مقدار نیز ۸۵ درصد آن در اختیار وزارتخانه و استان تهران است اما با این وجود در تلاش هستیم تا برنامه ها را به طور مطلوب پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: بین سال های ۸۲ تا ۹۱ ادارات موظف به خرید آثار نویسندگان شده بودند که در این سالها آثار نویسندگان اسدآبادی نیز خریداری شد اما از سال ۹۱این قانون ملغی شد و بسیاری از آثار نویسندگان به فروش نرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ساختمان اداره ارشاد اسلامی اسدآباد گفت: این ساختمان اولین مجتمع فرهنگی استان همدان است که در اسدآباد افتتاح شد و در تلاش هستیم تاپایان سال این ساختمان کاملا مجهز شود.

وی در ادامه افزود: با تغییر در فضای داخلی این اداره سالن کنفرانس و جلسات نیز به مجموعه اضافه خواهد شد و یک دستگاه ژنراتور نیز طی ۲ تا ۳ماه آینده به سالن اضافه خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی در اسدآباد دایر خواهد شد که این امر قدمی در راستای حمایت از هنرهای تجسمی است.

تبدیل سالن همایش های مجتمع سیدجمال الدین به سینما

احسانی با اشاره به اینکه اسدآباد دارای ۵ مرکز دانشگاهی و چهارمین شهرستان پر جمعیت استان همدان است، گفت: با کمک شهرداری و تایید آتش نشانی می توان سالن همایش های مجتمع سیدجمال الدین را به سینما تبدیل کرد تا مشکل نبود سینما درشهرستان نیز مرتفع شود

وی گفت: حاضریم چند روز در هفته سینمای سیار به اسدآباد اعزام و فیلم هایی را که بر روی پرده هستند برای مردم به نمایش بگذاریم.

احسانی با اشاره به بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی گفت: سند این بنا در اختیار و به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تا پایان همین هفته مجموعه علمی کاربردی باید این مکان را تخلیه و تحویل دهد.

وی گفت: پس از تخلیه بنای یادبود سیدجمال الدین فضای این مکان به صورت مجهز در اختیار انجمن های ادبی شهرستان قرار خواهد گرفت و کتابخانه تخصصی سیدجمال در آن دایر خواهد شد.

وی همچنین گفت: فضای این بنیاد عالی و منحصر به فرد است و مقرر شده شهرداری فضاهای تخریب شده این بنا را مجدد بازسازی کند

احسانی همچنین گفت: ۵۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در اسدآباد فعال است که تا ۱۰ روز آینده ۱۰ کانون تجهیز خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان همدان ۲۵ گروه هنر های نمایشی مصوب وجود دارد که ۲ مورد از آنها در اسدآباد هستند ولی متاسفانه به دلیل غیر فعال بودن این دو مورد نیز درآینده از لیست خارج خواهند شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهاد به شهرداری اسدآباد برای تاسیس پردیس سینمایی امید گفت: شهرداری اسدآباد و یا بخش خصوصی می تواند با در اختیار داشتن ۷۰۰ تا۱۰۰۰ مترمربع زمین اقدام به تاسیس این مجتمع کند و در کنار این مجتمع مراکز تجاری نیز داشته باشد که باعث درآمد زایی خواهد بود.

وی گفت: مسئولین شهرستان اسدآباد با تلاشها و پیگیری های خود در شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی را همچون بنیاد بوعلی به تصویب برسانند که این امر امتیازات بسیاری برای شهرستان در پی خواهد داشت.

کد خبر 4786949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha