۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۸

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک:

تنها ۲۰ درصد از طرح کاداستر در کشور انجام‌ شده است

تنها ۲۰ درصد از طرح کاداستر در کشور انجام‌ شده است

بوشهر- معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متناسب با اعتبار تخصیص‌یافته به سازمان ثبت اسناد و املاک تنها ۲۰ درصد طرح کاداستر در کشور انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هاشمی مقدم ظهر سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اظهار داشت: با وجوداینکه امسال سال آخر اجرای قانون حد نگار (کاداستر) است اما اجرا و ادامه آن نیاز به تأمین اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه زمینه‌های لازم به خصوص در بخش تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح فراهم نشد تصریح کرد: مجلس اعتبار حد نگار (کاداستر) در بودجه سالانه تصویب نکرد و به میزانی که در این چند سال اعتبار پیش‌بینی و تخصیص یافت به همین میزان کاداستر انجام شد.

هاشمی مقدم اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر زمینه زمین‌خواری، دریا خواری، کوه خواری و همه تخلفات و دست‌درازی کردن به زمین‌های دیگران را پایان می‌دهد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: قانون حد نگار (کاداستر) جزو تکالیف قانونی این سازمان است اما باید سایر دستگاه‌ها، دولت و مجلس زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

هاشمی مقدم گفت: رویکرد اصلی قوه قضائیه فساد زدایی است و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه برخورد با فساد درونی و بیرونی در دستور کار است در همین ارتباط تلاش می‌شود خدمات سالم به مردم ارائه شود و وجود یک عضو ناسالم نیز در دستگاه قضا زیادی است.

وی تصریح کرد: امروز مردم ایران در مراجعه به سازمان ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی بسیاری از خدماتی که درگذشته به صورت سنتی و دستی دریافت می‌کردند را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنند.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن خدمات ارائه‌شده به مردم از گام‌های مثبت و بزرگی است که در راستای روان‌سازی امور و پیشگیری از بروز تخلف به مردم ارائه می‌شود.

کد خبر 4806539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha