۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵

معاون استاندار یزد:

بانک اطلاعاتی واگذاری اراضی دولتی در یزد تشکیل شد

بانک اطلاعاتی واگذاری اراضی دولتی در یزد تشکیل شد

یزد ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: کار تدوین بانک اطلاعات واگذاری اراضی دولتی در یزد آغاز شده و در آن اطلاعات مربوط به واگذاری تمام اراضی دولتی ظرف ۴۰ سال پیش گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقیان، روز شنبه در نشست خبری استاندار یزد به مناسبت آغاز دهه فجر در مورد معرفی املاک مازاد دولتی یزد اظهار داشت: تعدادی از دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام و املاک مازاد خود را معرفی کرده‌اند.

وی بیان کرد: در مورد املاک نیز شهرداری را موظف کرده‌ایم که تمام زمین‌های بالای ۲ هزار مترمربع را شناسایی و مالکیت آنها را مشخص کند و اگر این فایل اطلاعاتی تکمیل شود، می‌توانیم در زمینه ساماندهی املاک و مسکن ملی اقدام کرده و از این اراضی بهره بگیریم.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: اعتبارات دولتی در این زمینه بیشتر برای کلانشهرها در نظر گرفته می‌شود اما در یزد به واسطه جهانی شدنش، اعتباراتی اخذ شده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم حوزه حمل و نقل عمومی را در یزد تقویت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در بحث گردشگری خارجی نیز مشکلاتی داریم اما در زمینه گردشگری داخلی موفقیت‌های خوبی داشتیم و پیش بینی ما این است که امسال بتوانیم دو برابر سال گذشته گردشگر داخلی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ خانه توسط مردم برای بومگردی و سکونت و … آماده سازی شدند و ما فقط برای آماده سازی زیرساختها اقدام کرده‌ایم مثلاً در حوزه راه، راه آهن یزد اقلید را راه اندازی خواهیم کرد که با شکل گیری آن، مثلث گردشگری یزد اصفهان شیراز تکمیل می‌شود.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حوادث رانندگی و تلفات آن افزود: یزد اکنون در زمره هفت استانی است که کمترین کشته‌های تصادفات شهری را دارد اما در کشته‌های برون شهری با توجه به اینکه آمار کشته‌های جاده‌های اختصاصی جزو آمار تلفات جاده‌ای نبود و امسال این آمار وارد شد، افزایش آمار تلفات تصادفات برون شهری در استان یزد را شاهد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کار تدوین بانک اطلاعات واگذاری اراضی دولتی در یزد آغاز شده و در آن اطلاعات مربوط به واگذاری تمام اراضی دولتی ظرف ۴۰ سال گذشته گردآوری شده است.

وی یادآور شد: این اقدام با هدف شفافیت و تسریع در امر واگذاری اراضی دولتی در دست انجام است.

کد خبر 4841619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha