۸ خرداد ۱۳۸۶، ۱۰:۲۷

پرونده لیگ ششم فوتبال ایران بسته شد / دایی سایپا را قهرمان کرد و رفت / نخستین نایب قهرمانی استقلال اهواز در تاریخ این باشگاه / پرسپولیس سوم شد ، استقلال چهارم

پرونده لیگ ششم فوتبال ایران بسته شد / دایی سایپا را قهرمان کرد و رفت / نخستین نایب قهرمانی استقلال اهواز  در تاریخ این باشگاه /  پرسپولیس سوم شد ، استقلال چهارم

ششمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران در حالی با قهرمانی تیم فوتبال سایپا به پایان رسید که علی دایی سرمربی و بازیکن این تیم در پایان این دیدار از حضور در زمین فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری فوتبال آسیا در گزارشی با اشاره به هفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشورمان با بیان این مطلب می افزاید: " دایی پس از آنکه در نیمه دوم یک گل زد تا سایپا با پیروزی 2 برصفر مقابل مس کرمان پیروز شود و اولین قهرمانی لیگ را بدست آورد اعلام کرد که دیگر هیچ وقت به زمین بازی باز نخواهد گشت. دایی در این بازی هم خود را نیمکت نشین کرده بود اما دقیقه 73 به زمین آمد و 5 دقیقه بعد آخرین گل دوران فوتبالش را با قهرمانی اولین تجربه مربیگری اش گره زد."

درادامه این گزارش می آید: " درحالی که چهار تیم پرسپولیس، استقلال، استقلال اهواز و سایپا چشم به نتایج لحظات آخر داشتند و از امید های قهرمانی به حساب می آمدند بالاخره جام روی دستان سایپا بالا رفت."

دایی پس از آنکه سایپا با 56 امتیاز تیم اول لیگ برتر ایران شد گفت : " تیم سایپا لایق عنوان قهرمان بود. ما در مقطعی از بازی‌های لیگ برتر صدرنشینی را از دست دادیم و تیم‌هایی مانند استقلال تهران و استقلال اهواز به ما نزدیک شدند که من مقصر این شرایط بودم. دراین مجموعه من به عنوان یک عضو کوچکتر حضور داشتم. من قهرمان نشدم، این سایپا بود که قهرمان شد و این علی دایی نبوده که قهرمانی را به دست آورده، بلکه این مجموعه‌ سایپا و تیم سایپاست که قهرمانی را به دست آورده است."

دایی با اعلام خداحافظی از فوتبال تاکید کرد:" این آخرین بازی علی دایی در فوتبال بود. مطمئن باشید که دایی دوباره در زمین فوتبال بازی نخواهد کرد. خدا را شکر که در بازی آخر توانستم هم گل بزنم و هم تیمم را قهرمان کنم."

رضایت اهوازی ها
در ادامه پایگاه خبری فوتبال آسیا از رضایت خاطر هواداران استقلال اهواز از کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر یاد کرده و خاطر نشان می سازد: " استقلال اهواز نیز که تا هفته پایانی مدعی قهرمانی بود در بازی آخر مقابل فولاد در اهواز نتوانست پیروز شود و پس از تساوی بدون گل با 54 امتیاز تیم دوم لیگ شد. البته اگر آنها برنده هم می شدند به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سایپا نمی توانستند قهرمان بازیها شوند. با این وجود فیروز کریمی که استقلال اهواز را به جایگاه مناسبی رساند با تشویق هواداران این فصل را به پایان برد.البته فولاد جزو دو تیم ته جدول شد تا برای بقا با دو تیم دسته اول در بازیهای پلی آف رقابت کند. "

استقلال با امید قهرمانی چهارم شد
سقوط استقلال به رده چهارم لیگ برتر مورد دیگری است که پایگاه خبری فوتبال آسیا بدان اشاره دارد: " تیم استقلال تهران نیز که باید در بازی با پاس برنده می شد تا در صورت شکست سایپا و استقلال اهواز به قهرمانی برسد، مساوی کرد. استقلال که ابتدا یک برصفر عقب افتاده بود توانست بازی را در نیمه دوم به تساوی بکشد اما علیرغم استفاده از همه مهاجمان در زمین، حریف پاس 10 نفره نشد."

صمد مرفاوی پس از بازی به خبرنگاران گفت :" از هواداران تشکر می ‌کنم. آنها مرد و مردانه ما را تشویق کردند. از این که امسال هواداران را اذیت کردیم و نتوانستیم آن چیزی که شایسته‌ آنها بود را اجرا کنیم، عذرخواهی می کنم. امیدوارم که استقلال در سال‌های آینده هواداران را خوشحال کند. طرفداران استقلال بدانند که ما برای قهرمانی تمام تلاش مان را انجام دادیم. بازیکنان ما با تمام توان خود تلاش کردند اما قسمت ما نبود که قهرمان شویم و تنها به مقام چهارمی بسنده کردیم".

- نتایج کامل دیدارهای هفته آخر مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران به شرح زیر است :
* استقلا‌ل‌اهواز صفر - فولا‌د صفر
* سایپا 2 - مس کرمان صفر
* برق شیرازصفر- ملوان بندرانزلی یک
* پیکان تهران 2- فجرسپاسی شیراز 2
* سپاهان اصفهان 3- صباباتری 2
* ابومسلم یک – راه آهن 3
* پرسپولیس 3 – ذوب آهن اصفهان یک

- رده بندی نهایی لیگ برتر باشگاه های ایران به شرح زیر است :
1- سایپا تهران 56 امتیاز
2- استقلال اهواز54 امتیاز
3- پرسپولیس 53 امتیاز
4- استقلال 52 امتیاز
5- سپاهان 49 امتیاز
6- ابومسلم 43 امتیاز
7- پیکان 41 امتیاز
8- ذوب آهن 39 امتیاز
9- مس کرمان 36 امتیاز
10- فجر سپاسی 34 امتیاز
11- پاس 33 امتیاز- تفاضل گل صفر
12- برق شیراز 33 امتیاز- تفاضل گل 10-
13- صبا باتری 32 امتیاز- تفاضل گل 3-
14- ملوان 32 امتیاز- تفاضل گل 9-
15- فولاد 28 امتیاز
16- راه آهن 20 امتیاز

کد خبر 494085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha