۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

مدودف بایدن را به سخره گرفت؛ «دنیای بابِ میل پدربزرگ محو می‌شود»

مدودف بایدن را به سخره گرفت؛ «دنیای بابِ میل پدربزرگ محو می‌شود»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره ضمنی به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، رئیس جمهور دموکرات این کشور را به استهزا گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور پیشین روسیه با اشاره به نتیجه احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، به از دست رفتن قریب‌الوقوع قدرت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دموکرات این کشور واکنش نشان داد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مهر تأییدی است بر اینکه «پدربزرگ بایدن» رفته رفته جهانی که به آن عادت کرده بود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: حمایت او (بایدن) از اوکراین و زلنسکیِ «معتاد»، یک اشتباه بزرگ بود.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا دیروز (سه‌شنبه ۸ نوامبر -۱۷ آبان) برگزار شد و با پایان زمان رأی‌گیری، اعلام نتایج اولیه آغاز شده است.

شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد، اما تازه‌ترین نتایج نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان در کسب صندلی‌های مجلس نمایندگان پیشتاز هستند، اما در سنا رقابت‌ها همچنان نزدیک است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) دولت جو بایدن و بسیاری از کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، با حمایت‌های همه‌جانبه از اوکراین، آتش جنگ را شعله‌ور نگه داشته است.

کد خبر 5628422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha