۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نکات کلیدی برای موفقیت در تبلیغ/ دین را اخلاق مدارانه ارائه کنیم

نکات کلیدی برای موفقیت در تبلیغ/ دین را اخلاق مدارانه ارائه کنیم

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ارائه اخلاق مدارانه دین، ترویج سیره اهل بیت(ع) و تأکید بر نشر خوبی ها و معروفات از نکات کلیدی در امر تبلیغ است.

حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار مهر که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، اظهار کرد: تبلیغ دانش بنیان کاری مبتنی بر نیاز شناسی و آسیب شناسی دقیق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار تبلیغی دانش بنیان خلاقانه، دقیق، بر اساس دانش قرآنی و روایات صورت می‌گیرد، بیان کرد: بر اساس قرآن کریم در کار تبلیغی حتی اگر جدلی صورت می‌گیرد باید جدل «احسن» باشد.

سالاری مکی گفت: برخورد اجتماعی و رفتاری ما با کسی که همفکر ما نیست باید در وهله اول با روی خوش باشد و به عبارت دقیق‌تر نوع دوستی خود را به او اثبات کنیم تا زمینه برای کنش‌های بعدی فراهم شود.

اخلاق مداری ظرف ارائه دین

وی با تأکید بر اینکه اخلاق ظرف دین است، اظهار کرد: اگر بهترین هدیه را در بسته بندی نازیبا به فرد دهیم برای او خوشایند نخواهد بود و از این نظر مهم است که دین را در چه ظرفی و با چه روش و شیوه‌ای به افراد ارائه می‌دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در زمینه اهمیت نشر خوبی در کار تبلیغی بیان‌کرد: در حدیثی از امام علی (ع) خطاب به امام حسن (ع) نقل شده است که «دَفْعُ الْمُنْکَرِ بِالْمَعْرُوفِ بدی را با خوبی دفع کن» که این یک اصل در کار تبلیغ دین است.

سالاری مکی گفت: اگر می‌خواهیم با منکر مبارزه کرده و آن را به حاشیه ببریم، راه آن ترویج خوبی‌ها و ارزش‌ها است.

گسترش خوبی‌ها منکرات را کمرنگ می‌کند

وی با اشاره به اینکه وقتی می‌گوئیم امر به معروف و نهی از منکر به این معنا است که معروف گستری اولویت بر نهی از منکر دارد، یادآور شد: در زمینه نشر خوبی‌ها به طور نسبی کار کرده‌ایم و در بخش‌هایی موفق بوده و در بخش‌هایی موفقیت چندانی نداشته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در مواردی چون کمک و یاری در ایام کرونا واقعاً در نشر خوبی‌ها و معروفات کار کردیم، اظهار کرد: ولی در موضوعاتی چون عفاف و حجاب معروف گستری چندانی نداشته‌ایم.

بهترین معروف در ایام غدیر نشر سیره امیرالمؤمنین است

سالاری مکی گفت: وقتی صحبت از نشر خوبی‌ها می‌کنیم به صورت دقیق مقصود ما همین موارد است.

وی اظهار کرد: در مورد نشر خوبی‌ها در عید غدیر باید بر نشر سیره و روش امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرده و از مسائل اختلافی بپرهیزیم و به راستی چه خوبی بالاتر و والاتر از بیان خوبی‌ها و فضائل امام علی (ع) وجود دارد.

سالاری مکی افزود: از همین جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که غدیر ظرفیت وحدت بخشی میان مذاهب مختلف اسلامی را دارد.

وی گفت: مسائل اختلافی بین مذاهب برای کف جامعه نیست بلکه باید در محافل علمی مورد بررسی قرار گیرد.

یادآوری منش شهدا مسیری برای گسترش معروفات

سالاری مکی یادآور شد: یک نمونه دیگر از نشر خوبی‌ها، گفتن از سیره شهدا است که البته به نظر من در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم که نمونه آن اردوهای راهیان نور و برگزاری یادواره‌های شهدا و … است.

وی گفت: البته این موفقیت به طور نسبی است و ظرفیت‌های زیادی برای گسترش خوبی‌ها از طریق نشر منش و سیره شهدا وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم ما علاقمندی زیادی به شهدا دارند که نمونه بارز آن را در تشییع شهید سلیمانی و سایر شهدا از شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت را مشاهده می‌کنیم.

کد خبر 5815805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha