۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تبلیغات اسلامی از فعالیت در حوزه بانوان تا آموزش نوجوانان

تبلیغات اسلامی از فعالیت در حوزه بانوان تا آموزش نوجوانان

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: علاوه‌بر اعزام مبلغ اقدامات بسیاری در مباحث فرهنگی وآموزشی صورت گرفته است که جامعه هدف آن بانوان،نوجوانان دختر وپسر وهیئت‌های مذهبی هستند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رسالت اولیه سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ و رسالت دقیقش تبیین اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی از نگاه و زاویه مورد تاکید امام خمینی (ره) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همه مباحث امام خمینی (ره) در خصوص گفتمان و قرائت تبیینی اسلام، شاخص‌هایی برای ارزیابی همه ما در نظام، حکومت و دولت اسلامی بیان می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوان گفتمان امام راحل و انقلاب را وسعت بخشید و توسعه داد، سازمان تبلیغات اسلامی ساختاری دارد که از آن جمله می‌توان به تشکل‌های دینی، امور مبلغین، امور فرق و اقلیت‌های مذهبی، امور بانوان، بنیاد ملی نوجوان و… که جزو بخش‌های اصلی سازمان تبلیغات است اشاره کرد.

طاهری بیان داشت: از جمله بخش‌هایی که غیرمستقیم زیر نظر تبلیغات اسلامی است می‌توان به بنیاد رسانه‌ای سپهر، کتاب شهر، سازمان دارالقرآن و.... اشاره کرد.

وی از فعالیت ۶ مدرسه تحت نظر تبلیغات اسلامی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر جمعیت استان را به دو قسمت تقسیم کنیم نیمی از آن را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین «قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان» شکل گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه مجموعه‌ای آماده شده است با عنوان «تسکین حیات» در موضوع بانوان با ۶۰۰ مساله گفت: برای اینکه کنش‌گری در عرصه دختران را در دو سال گذشته راه‌اندازی کنیم «شبکه دختران حاج قاسم» در سال گذشته رقم خورد و تبدیل به برنامه‌ای ملی شد و در تمامی استان‌ها شکل گرفت، همچنین در همه شهرهای استان مقری راه‌اندازی شد و دختران ۱۷ تا ۲۴ سال در آن فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل قرارگاهی در موضوع تربیت کودک خبر داد و عنوان داشت: حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر مربی کودک در اختیار داریم که سال گذشته ۲۰۰ نفر از آن‌ها آموزش دیدند و امسال این کار شهرستانی شده و یک دوره آن در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، بن و سامان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی چون سبک زندگی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی در حوزه بانوان در حال پیگیری است یادآور شد: نقشه عملیات فرهنگی بانوان به‌صورت یک تابلو آماده شده است و مسیر حرکت در این حوزه به روشنی تبیین و قابل عملیاتی شدن است.

طاهری افزود: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی قرارگاه «تربیتی نسل قاسم» در حال انجام است که ویژه نوجوانان پسر با رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال است و برای دختران با رده سنی پایین‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش بر این است که لایه اجتماعی هیئت‌هایی که به‌صورت سنتی عملیات‌های مذهبی را پیگیری می‌کنند، را تقویت کنیم.

وی افزود: علاوه بر این تقویت مباحث گفتمانی هیئت در دستور کار قرار گرفت و برای این مسئله چندین دوره برگزار شد، در حوزه هیئت دانش‌آموزی رتبه اول استانی از آن استان چهارمحال و بختیاری است و دبیرخانه هیئت دانش‌آموزی کشور نیز در این استان مستقر است.

طاهری با اشاره به اعزام مبلغ اذعان داشت: حدود ۱۰۰ نفر مبلغ ثابت و ۲۰۰ نفر طلاب مساجد را پوشش می‌دهند افزون بر این‌ها گاهی ۷۰۰ مبلغ اعزامی در استان داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سال گذشته تبلیغ عشایری در کوهرنگ آغاز شد و امسال در پنج شهرستان گسترش یافته و روز گذشته آخرین مرحله در شهرستان اردل پایان یافت و تیرماه شهرستان کیار پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ما دچار جنگ چندبعدی و چندجانبه در حوزه فرهنگ خصوصاً در موضوع بانوان هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و به دنبال معرفی الگو هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقداماتی برای توانمندسازی نوجوانان در مواجهه با مشکلات در فضای مجازی در تهران، یزد و چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

طاهری با اشاره به اینکه طرح ولایت یکی از بحث‌های گفتمانی جدی است خاطرنشان کرد: این طرح در حوزه معلمان انجام شد و سال گذشته برای ۳۰۰ نفر برگزار شد.

کد خبر 5816282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha