۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۳

مهرانگیز اعلام کرد؛

واریز ۲ همت عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌های استان بوشهر

واریز ۲ همت عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌های استان بوشهر

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از محل عوارض آلایندگی‌ استان، ۲۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان بوشهر واریز خواهد شد که باید در جهت توسعه مسائل عمرانی هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر ۴ بهمن ماه سال گذشته به استان بوشهر با تاکید به موضوع دریافت حق آلایندگی در استان‌های جنوبی کشور گفت: در خصوص عوارضی که طبق قانون دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده مستقر در عسلویه باید پرداخت کنند و تاکنون از این کار سرباز زده بودند، اختلافی بین «محیط زیست» و «استاندارد» و همان دستگاه‌ها و بنگاه‌های مزبور وجود دارد که با پیگیری‌های دادگستری بوشهر مقرر شد در حد همان مقداری که اختلاف وجود ندارد، دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده، عوارض قانونی خود را پرداخت کنند تا در مسیر جلوگیری از آلودگی بیشتر عسلویه به کار برده شود.

در پی دستور رئیس قوه قضائیه و اقدامات دادگستری استان بوشهر، حدود ۲ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی واحدهای آلاینده وصول شده است که به زودی به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر درباره واریز ۲ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی به حساب شهرداری‌های و دهیاری‌های استان بوشهر گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق نفتی و گازی که از لحاظ آبی و خاکی آلوده هستند، باید ۱ تا ۱.۵ درصد از فروششان را به عنوان حق آلایندگی پرداخت کنند، اما این حق آلایندگی در استان بوشهر از دی ۱۴۰۰ پرداخت نشده بود.

وی افزود: با سفری که رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر داشت، وی تاکید کرد که این مطالبات باید سریعاً پیگیری شود. طی جلسه‌ای که بین دادگستری استان بوشهر با رئیس سازمان امور مالیاتی استان برگزار شد، اجراییه‌ای صادر شد که بر اساس آن به زودی ۲ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود، همچنین تا پایان تیر ماه هم ۱۹ هزار میلیارد تومان دیگر نیز واریز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه این مبالغ باید حتماً باید در راستای مسائل عمرانی استان هزینه شود، اظهار کرد: مبالغی که به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود به هیچ عنوان نباید صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شود و صرفاً باید در جهت توسعه مسائل عمرانی استان هزینه شود که انتظار می‌رود با واریز این حجم از مبالغ، شکوفایی مطلوبی در استان رخ دهد.

وی در پایان گفت: طبق قانون مشخص شده است که این مبالغ باید در کجا هزینه شود و چنانچه در موارد مشخص شده هزینه نشود، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور وارد می‌شوند و با خاطیان این امر برخورد قانونی می‌کنند.

کد خبر 6109455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha