۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد

آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد

یاسوج- رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تزریق واکسن روتاویروس برای کودکان دو، چهار، و شش ماهه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: واکسن روتاویروس از اسهال‌های حاد آبکی ناشی از روتاویروس پیشگیری می‌کند.

وی باب یان اینکه تزریق واکسن پنوموکوک نیز برای کودکان شش، چهار و ۱۲ ماهه نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: واکسن پنوموکوک برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های ناشی از باکتری پنوموکوک تزریق می‌شود که از بیماری‌های مننژیت، ذات‌الریه، عفونت گوش میانی و عفونت منتشر خونی جلوگیری می‌کند.

جاودان سیرت همچنین از آغاز درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: درمان کودکان یک امر پایه در حوزه نظام سلامت بوده و با ابلاغ مصوبه خدمات درمانی رایگان کودکان، همه بیمه‌های پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای همه خدمات درمانی، سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال هستند.

وی تصریح کرد: رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب شده بود و به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است.

جاودان سیرت افزود: همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال همچون معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور رایگان است.

کد خبر 6109839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha