۲۴ دی ۱۳۸۶، ۱۱:۱۳

علی کریمی در تعقیب علی دایی

علی کریمی در تعقیب علی دایی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: علی کریمی کاپیتان تیم ملی کشورمان دردیدار با قطر، با حضور در این دیدار به رکورد 105 بازی ملی دست یافت تا بالاتر ازبازیکنانی چون مهدوی کیا و نکونام جایگاهش را در رتبه دوم بیشترین بازی ملی تاریخ فوتبال ایران تحکیم بخشد.

به گزارش خبرنگارمهر، کریمی در بیست و یکم مهرماه سال 1377(13 اکتبر سال 1998) و درحالیکه تنها 19 سال و 11 ماه و 5 روزسن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی کشورمان را در دیدار دوستانه برابر کویت برتن کرد. این مسابقه در شهر کویت برگزارشد و تیم ملی کشورمان در نهایت با نتیجه 3 بر صفر مغلوب میزبان خود شد که علی کریمی از ابتدای بازی برای این تیم به میدان رفت.

این هافبک ملی پوش درتاریخ بیست و هشتم آذرماه سال 1377 در دیدار تیم ملی ایران برابرکویت موفق شد، نخستین گل ملی خود را در نهمین مرتبه پوشیدن پیراهن مقدس کشورمان به ثمربرساند.

درآن مسابقه که فینال بازی های آسیایی بود و در ورزشگاه راجامانکالا تایلند برگزارشد، کریمی در دقیقه 7 و باقری دردقیقه 26 برای تیم ملی ایران گلزنی کردند تا تیم ایران با نتیجه 2 برصفر پیروز شده و عنوان قهرمانی آن رقابت ها را بدست آورد.

جادوگر فوتبال آسیا در 10 سال حضورخود درتیم ملی ایران در 105 بازی رسمی و یک دیدار غیررسمی به میدان رفته و 35 مرتبه نیز دروازه حریفان را بازکرده است. همچنین کریمی در این دیدارها 65 مرتبه طعم پیروزی، 19 بار تساوی و 19 مرتبه طعم شکست را چشیده است.

وی در این مدت درتیم های فتح و پرسپولیس تهران، الاهلی امارات، بایرن مونیخ آلمان و القطر قطر بازی کرده و درسال 2005 نیز به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد. ضمن اینکه در سال 2006 هم در بین 10 بازیکن برتر قاره کهن قرار گرفت.

مرد شماره 8 خط میانی ایران در این مدت 24 بازی درمرحله مقدماتی جام جهانی، 2 مسابقه در رقابت های جام جهانی، 14 دیدار درمرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا، 15 بازی درجام ملتهای آسیا، 8 دیدار در بازی های آسیایی، 12 مسابقه در رقابت های غرب آسیا، 19 مسابقه دوستانه، یک مسابقه بین قاره ای و 10 بازی در تورنمنت های مختلف با پیراهن تیم ملی کشورمان انجام داده است.

علی دایی با 149 بازی ملی و 109 گل زده درصدر جدول بیشترین بازی ملی درتاریخ فوتبال ایران قراردارد. پس از این بازیکن علی کریمی با 105 بازی ملی و 35 گل زده، مهدی مهدوی کیا با 103 بازی ملی و 12 گل زده و جواد نکونام با 87 بازی ملی و 19 گل زده در رده های دوم تا چهارم این جدول قرار دارند.

همچنین کریمی با 35 گل زده پس ازعلی دایی با 109 گل زده و کریم باقری با 47 گل زده در رده سوم بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران قرارگرفته است. پس از این بازیکن غلامحسین مظلومی، فرشاد پیوس و جواد نکونام با 19 گل زده و علی اصغر مدیر روستا با 18 گل زده قرار دارد.

کد خبر 620086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha