۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

گزارش خبری مهر؛

دانشجویان بجنوردی به رئیس قوه قضائیه چه گفتند؟

دانشجویان بجنوردی به رئیس قوه قضائیه چه گفتند؟

بجنورد- دانشجویان بجنوردی، صریح و شفاف، مطالبات خود از دستگاه قضا را به سمع رئیس این قوه رساندند و از ترک فعل مدیران خراسان شمالی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین اژه ای صبح چهار شنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های بجنورد حضور یافت و مطالبات و دغدغه‌های آنان را شنید.

در این مراسم که چندین استاد و دانشجو صحبت کردند، مسائل مختلف و صریحی پیرامون قوه قضائیه، مشکلات خراسان شمالی و حوادث اخیر کشور مطرح شد.

مسلم غلامی به نمایندگی اعضای هیأت علمی حجم بالای پرونده‌های قضائی را از نقاط ضعف قوه قضائیه برشمرد و گفت: بی انگیزگی قضات و نیروی انسانی در کنار آمارگرایی جزو آفت‌های این نهاد است.

وی افزود: دانشگاهیان به دنبال کاشتن بذر امید در جامعه هستند و در این راستا از مسئولان مطالبه می‌کنند.

غلامی گفت: بنا بود گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند اما هنوز مفسدان جولان می‌دهند؛ پیشنهاد می‌دهیم اجازه حضور دانشجویان حقوق در دادگاه‌هایی که حضور مانع ندارد، تسهیل شود تا شاهد رشد دانشجویان باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه احقاق حقوق عامه مردم و رسیدگی به ترک فعل مدیرانی که جزو مدیران سفارشی هستند، مشکل ساز شده است.

گفتگوی صریح و شفاف دانشجویان بجنوردی با رئیس قوه قضائیه

مریم عروجعلیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت علوم پزشکی در درجه اول تربیت نیروهای متخصص برای ارتقای سطح سلامت جامعه و انجام پروژه‌های بنیادی برای ارائه خدمات به مردم است.

وی افزود: به دلیل محرومیت‌ها به چشم اندازهای تعیین شده نرسیدیم.

وی با اشاره به شاخص جمعیتی خراسان شمالی، افزود بیمارستان فعلی زنان بجنورد قابلیت پاسخگویی به مردم را ندارد، لذا تأسیس بیمارستان مادر و کودک در مکانی بهینه و قابل دسترس ضروری است تا مادران سرگردان بیابان نشوند.

مهدی شمس، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار داشت: نمایندگان مجلس که حتی به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و در انتصابات و امور اجرایی به شدتی که حد ندارد دخالت می‌کنند را جز با جرم انگاری این نوع رفتارها نمی‌توان اصلاح کرد. لطفاً تدبیری بیاندیشید.

وی تصریح کرد: لزوم از میان برداشتن قواعد حقوقی دست و پاگیر از مسیر فعالان اقتصادی و کارخانه‌های تولیدی از دیگر نیازها است. در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟

مرضیه مشتاقی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد نیز در این دیدار گفت: افزایش دانشجو در دانشگاه بجنورد با امکانات رفاهی متناسب نیست و این امر مشکلات زیادی به وجود آورده است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با عوامل اصلی آشوب‌ها، افزود: طی اغتشاشات موضوعی تحت عنوان پلیس نماها منتشر شد؛ آیا این مسأله پیگیری شد و اگر شد چرا مصادیق برخورد با این افراد اعلام نشد؟

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: بین اغتشاشگر و معترض تفاوت وجود دارد و مسئولان باید این تفاوت مهم را درک کنند.

رضا نامور، فعال دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز در این جلسه به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: عده‌ای به جای یافتن شعار زن، زندگی و آزادی در تار و پود فرهنگ ایرانی، به دنبال یافتن آزادی دروغین از شرق و غرب افتادند.

وی افزود: این افراد با نگاه پدرانه رهبر انقلاب عفو شدند اما باید با نگاه مثبت سایر مسئولان به زندگی عادی خود بازگردند.

نامور در خصوص مشکلات اقتصادی نیز گفت: متأسفانه تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها هر جوانی را ناامید می‌سازد لذا وظیفه مسئولان بسیار جدی است.

گفتگوی صریح و شفاف دانشجویان بجنوردی با رئیس قوه قضائیه

الهه آقایی، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد بجنورد نیز در این جلسه به رسیدگی با تأخیر به مفاسد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضائیه برای اجرایی شدن وعده‌های مسئولان و پیشگیری از بیان وعده‌های دروغین چه مکانیزمی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت ارشاد و قوه قضائیه در مقابله با سلبریتی هایی که تشویش اذهان می‌کنند چیست؟ مصونیت هنرمندان کجای قانون وجود دارد که هر کاری انجام می‌دهند.

فاطمه دانایی نیز به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پشت تریبون رفت و گفت: در کشوری که از شمال تا جنوب منابع طبیعی است چرا باید مشکلات اقتصادی باشد؟

وی افزود: چرا در پیگیری جرایم خرد سرعت عمل وجود دارد اما مسئولی که دستش در بیت المال است تنها از پستی به پست بالاتر می‌رود؟

دانایی گفت: محاکمه مسئولان فاسد دولت قبل خصوصاً رئیس دولت به کجا رسید؟

کد خبر 5782054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha