۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۷

در گفتگو با مهر تشریح شد

حضور رکابی در ۳ مسابقه جهانی طی یک سال اخیر/فهرست تیم نهایی نیست

حضور رکابی در ۳ مسابقه جهانی طی یک سال اخیر/فهرست تیم نهایی نیست

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه در مورابطه با الناز رکابی و حواشی یک سال پیش بود برخورد دور از انتظاری نشد، در مورد اعزام وی به بازی های آسیایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الناز رکابی از مطرح ترین سنگنوردان ایران در ماده بولدرینگ است که قهرمانی کاپ ۲۰۱۷ آسیا را هم در کارنامه دارد. این ملی پوش سنگنوردی ایران از مهرماه سال گذشته به واسطه چگونگی حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، حاشیه‌ای پیرامون خود و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایجاد کرد.

رکابی در مسابقه به جای سربند لباس رسمی تیم هدبندی پهن به سر داشت. وی بلافاصله در این باره گفته بود به دلیل فراخوان غیرمنتظره‌ای که از من در مسابقات شد، درگیر لوازم فنی خود شدم و این باعث شد از حجابی که باید می‌داشتم غافل شوم.

الناز رکابی پس از آن طی یک سال گذشته در رویدادهای بین المللی شرکت کرد. نام او در فهرست اولیه اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو هم قرار گرفته است هر چند انجام شدن این اعزام قطعی و صد درصد نیست.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت الناز رکابی برای بازی‌های آسیایی اینکه «وضعیت مبهم او به خاطر حواشی پرونده ورزشی اش است یا به مسائل دیگر مرتبط می‌شود؟» توضیح داد.

وی تاکید کرد: چالش و حاشیه‌ای پیرامون الناز رکابی مطرح نیست. او سال گذشته اقدامی را انجام داد که به صلاح نبود اما محرومیتی برای او منظور نشد، کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی کوهنوردی نیز همزمان پیگیر وضعیت وی بودند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: الناز رکابی بعد از بازگشت از کره جنوبی مدتی دور از میادین بود اما برای اینکه به سازمان‌های جهانی ورزش اعلام شود که در ورزش ایران رأفت و گذشت لازم وجود دارد، او به میادین بازگشت. اصلاً با این ملی پوش با وجود اشتباهی که مرتکب شد، برخورد دور از انتظاری صورت نگرفت. کمااینکه رکابی طی یک سال گذشته در سه رویداد بین المللی هم شرکت کرده است.

وی گفت: در فهرست اولیه فدراسیون به کمیته ملی المپیک اسامی ۸ ورزشکار اعلام شده که شامل ۸ سنگنورد سرعت (۳ نفر خانم و سه نفر آقا) و ۲ سنگنورد کمباین (یک نفر خانم و یک نفر آقا) بود. نام رکابی هم در بخش کمباین بود. کمیته ملی المپیک اما هنوز نظر قطعی و نهایی در مورد این فهرست را نداده است. اخیراً اعلام شده که در فهرست کاروان ایران ریزشی صورت می‌گیرد. به همین دلیل وضعیت هیچ یک از ورزشکارانمان برای بازی‌های آسیایی قطعی نیست و از جمله الناز رکابی.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران پیشنهادی این فدراسیون بتوانند با ترکیب کامل در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

کد خبر 5837413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ییلان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      15 20
      کسی که به خون پاک شهدا خیانت کرد حذفش کنید،،،، باید تاوانش بدهد
    • باغستانی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      13 15
      جمع کنید این مسخره بازی ها و افراد فاقد هویت رو. آدم بفرستید به مسابقات نه مترسک وعروسک خیمه شب بازی غربی ها رو
    • مهدی م IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      19 6
      باید کمک این ورزشکار کرد شک نکنید همه ارزوی این عزیز افتخار برای ایرانه..اون حرکتشو الکی بزرک کردن طرف جای روسری شال بسته بود..اینا دخترای این وطن هستن
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 2
      بازوهای قوی ندارد الناز اگر برود آخر میشود جایگزین کنید
    • درود بر امام آیت الله سیدعلی خامنه ای DK ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      12 0
      احسنت بر شیر دختر ایرانی ،،درود ان شاءالله الله کمک کنه مجدد در مسابقات بدرخشی و به مقام اول دست پیدا کنی،،،،یاعلی