۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

جزئیاتی از دخل و خرج پیشنهادی دولت در سال ۱۴۰۳_۲۸

افزایش مالیات برارزش افزوده یک واحد درصد

افزایش مالیات برارزش افزوده یک واحد درصد

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تبصره ۶ بند"ب" قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد افزایش پیدا کرده تا صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تبصره ۶ بند"ب" در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳/‏۲/‏۱۴۰۰‬ به میزان یک واحد درصد افزایش پیدا کرده است تا صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با الویت بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس و دانشگاه‌ها توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و طرح‌های آبرسانی شود.

در ادامه تبصره ۶ بند"پ" مالیات و عوارض موضوع کالاهای بند "الف" ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزود، به عنوان قیمت تمام شده این کالاها منظور می‌شود و قابل استرداد نیست.

تبصره ۶ بند"ت" عبارت ده درصد موضوع تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم به ۴۰ درصد تغییر می‌کند.

تبصره ۶ بند"ث" آن بخش از کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد شرکت‌های ایرانی، طرف قرارداد با شرکت‌های خارجی که که کالا و خدمات مورد نیاز شرکت‌های پیمانکاری خارجی را در طرح‌های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می‌کند با تصویب شورای اقتصاد، مشمول تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲/‏۳/‏۱۴۰۰‬ است.

کد خبر 5947000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha