۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

همتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

برنامه های سیمایی صراف سنجش‌پذیر نیست

برنامه های سیمایی صراف سنجش‌پذیر نیست

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیفی است و سنجش پذیر نیست و باید به ما برنامه زمانبندی شده ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین همتی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم یک وزارتخانه بسیار مهم و کلیدی است و اگر ما از لحاظ علمی رشد و پیشرفت کنیم، در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن و کشاورزی نیز مشکلات ما حل خواهد شد.
وی بیان کرد: سیمایی صراف فردی کارآمد، انقلابی و متعهد است و سوابق علمی خوبی داشته اما نگرانی ما درباره او است. رشته سیمایی صراف علوم انسانی است و ما نگرانیم که وی در صورت تصدی در وزارت علوم، به علوم فنی و علوم پایه توجه نکند و جایگاه علمی کشور تنزل پیدا کند.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بسیار کیفی است و سنجش پذیر نیست در حالی که باید برنامه وی زمان بندی شده و مشخص باشد تا نمایندگان مجلس بتوانند بر عملکرد وی در صورت کسب رأی اعتماد، نظارت داشته باشند.

همتی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه‌های علمی در تهران و مناطق برخوردار کشور متمرکز شده است و سوال ما از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری آن است که چه برنامه‌ای برای توزیع عادلانه بودجه علمی در مناطق مختلف کشور دارد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم دیگر توجه به وضعیت معیشتی اساتید است و باید آنان دغدغه معیشتی نداشته باشند تا به بحث آموزش و پژوهش متمرکز شوند. در برنامه وزیر پیشنهادی علوم، برنامه‌ای درباره دانشجویان متأهل و افزایش خوابگاه‌های متاهلی مشاهده نکردم و لازم است وی برنامه خود را در این زمینه به مجلس ارائه دهد.
همتی تاکید کرد: از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری می‌خواهم در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، از نیروهای متعهد، کارآمد و فراجناحی در این وزارتخانه استفاده کند تا دانشگاه و محیط علمی کشور محل افراد سیاسی نباشد.

کد خبر 6201464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha