۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۵

بیات در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی؛

قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است

قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است

موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: لایروبی و مرمت قنات‌ها، هدررفت آب را زیاد می‌کند و در نتیجه برنامه‌ریزی برای اولویت‌بخشی به مسائل کشاورزی نیازمند توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیات نماینده موافق برنامه‌های غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی وفاق وفاق ملی، اظهار داشت: از رئیس جمهور برای معرفی کابینه‌ای که در آن افراد مجرب دولت قبلی مانند دکتر خطیب در وزارت اطلاعات، دکتر علی آبادی وزارت نیرو و دکتر رحیمی وزارت دادگستری و دو وزیر جوان که یکی نخبه و دیگری بانویی با وقار و فرزند شهید هستند تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از برنامه‌ریزی‌های خوب و منسجم مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس محترم مجلس تشکر می‌کنم و اما چرایی‌های حمایت از غلامرضا نوری قزلجه این‌هاست که ایشان فردی روستا زاده است که به آن افتخار می‌کند. اینکه به کشاورزی علاقمند است در حالی‌که اصل خود را فراموش نکرده است. همیشه مطرح کردند وقت فراغت به خانواده سر می‌زنند و کشاورز زاده بودن خود را افتخار می‌دانند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مورد بعد این است که ایشان تحصیل کرده در حوزه کشاورزی هستند که نشانگر دید جامع ایشان به روستا است. داشتن مدارک مرتبط و اشراف به سیاست‌ها و قوانین و مقررات حوزه روستایی و عشایری به گونه‌ای که قانون مربوط به رفع تداخل اراضی ملی و منابع ملی توسط ایشان به تصویب نمایندگان رسیده که نشان از آشنایی کامل وی به مشکلات و راهکارها می‌باشد.‌

بیات گفت: مورد بعد تجربه بالای ایشان در حوزه کشاورزی به گونه‌ای که رئیس ستاد کشاورزی منطقه خود بوده و در وزارتخانه جهاد کشاورزی و معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی سمت داشته است. حضور مؤثری و مفید فایده ایشان در کمیسیون کشاورزی نشانگر مردم داری ایشان است.

وی افزود: داشتن نسخه عملیاتی و زمان بر برای حل مسائل کلیدی در حوزه کشاورزی که شامل برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌شود؛ برخورداری از نگرش مناسب نسبت به محیط زیست و اعتقاد عمیق به خودکفایی پایدار در محصولات کشاورزی و شناخت ظرفیت‌های بخش کشاورزی مناطق روستایی و عشایری در کشور، اعتقاد به تشکل‌های کشاورزی نشانگر اعتقاد بالای ایشان به حوزه کشاورزی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: ایشان چون نماینده مجلس شورای اسلامی بوده قطعاً عضو تأثیرگذار در تهیه و تدوین برنامه توسعه هفتم بوده است. پاکدستی و امین بودن وزیر محترم پیشنهادی هم موضوع قابل توجهی است. مشکلاتی در حوزه کشاورزی وجود دارد که قطعاً با ویژگی‌های موجود در ایشان و کمک مجلس حل خواهد شد.

بیات بیان کرد: در زمینه مشکلات مربوط به نهاده‌های دامی و قطعی‌های آب و برق که در حوزه کشاورزی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است و به محصولات کشاورزی آسیب زده است، لایروبی و مرمت قنات‌ها هدررفتگی آب را زیاد می‌کند در نتیجه برنامه‌ریزی برای اولویت بخشی به مسائل کشاورزی نیازمند توجه است.

وی اضافه کرد: الگوی کشت و نوسانات قیمت در صادرات و واردات، کود شیمیایی، سامانه تأمین قوت لایموت ملت شریف نیازمند برنامه‌ریزی خاص در این حوزه است.

این نماینده مجلس خطاب به محمدرضا عارف تاکید کرد: اولویت بخشی به بخش کشاورزی و مسائل کشاورزی باید در کابینه و هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد چون یک دست صدا ندارد و انتظار می‌رود از تمام وزرایی که رأی اعتماد نمایندگان را می‌گیرند در معیت این وزیر بزرگوار دست به دست هم دهند تا مشکلات بخش کشاورزی حل شود.

بیات خطاب به وزرای پیشنهادی اذعان داشت: به هوش و به گوش باشید که این علقه و ارتباط که قبل از رأی اعتماد با نمایندگان مجلس دارید باید همیشگی باشد. این مطالبه همه نمایندگان است چرا که مصائب و مشکلات روزانه است و هر روز مسائل و مشکلات خاص آن روز وجود دارد.

وی در پایان ادامه داد: ما در بحث نظارت‌ها ضعیف هستیم که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و وزرا و مدیران تابعه آنها تمکین پذیر باشند. ان‌شاءالله دست در دست هم دهیم به مهر و میهن خویش را کنیم آباد.

کد خبر 6200287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha