۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

پژمانفر در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور:

مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان از برنامه‌های اسکندر مومنی است

مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان از برنامه‌های اسکندر مومنی است

نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: مرکز پژوهش‌ها برنامه مومنی را جامع بیان کرده و مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی از برنامه‌های ایشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله پژمانفر نماینده موافق برنامه‌های اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور عصر امروز (سه شنبه) در هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صحن علنی مجلس اظهار داشت: جا دارد که از نظم و انضباط این دوره از رأی اعتمادها تشکر داشته باشم. جلسات مرتب بود و رفت آمدها کنترل شده که منجر به این شد که کمترین حاشیه هم در این موضوع نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در رابطه با توضیحات برادرم آقای باقری، لازم است این نکته را اشاره کنم که دولت وفاق ملی به معنای آن است که در چارچوب قوانین و اصول قانون اساسی با هم و در کنار هم کار کنیم، اما به معنای آن نیست که اگر کسی چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده، با حذف آن افراد، جریان اصولگرایی یا جریان دیگری حاکم شده باشد.‌

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در دولت وفاق ملی همه رأی اعتماد بیاورند، لازمه‌اش آن است که وظایف مجلس را نادیده بگیریم. دکتر مؤمنی مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه امنیت ملی اخذ کردند و همخوانی تحصیلات ایشان خصوصاً در بحث امنیت ملی، متأثر از وظیفه ایشان است.

پژمانفر گفت: علاوه بر این، هم‌خوانی سوابق اجرایی با این سمت هم به گونه‌ای است که ایشان در مقاطع مختلف در این زمینه کار کردند. دوست دارم نگاهی به جامعیت برنامه ایشان داشته باشید. مرکز پژوهش‌ها برنامه ایشان را برنامه جامعی بیان کرده است. مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی از برنامه‌های ایشان است.

وی افزود: موضوعات و چالش‌های زیست محیطی، برنامه‌های مدیریتی شهری از برنامه‌هایی است که ناشی از سوابق اجرایی ایشان است. مهم است ایشان نگاهی به اسناد بالادستی داشته باشند و به این مسائل توجه شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: واقعاً وزارت کشور نباید باندی و حزبی مدیریت شود. وزارت کشور باشگاه سیاسی نیست بلکه جزئی از حاکمیت است که سیاست‌های حاکمیت را در آن اجرا می‌کند و در تمام شوراهای عالی کشور نقش آفرینی می‌کند. حضور وزیر کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه‌ریزی و توسعه و شورای عالی فضای مجازی، امنیت و آموزش و پرورش یعنی وزیر کشور کوچک شده رئیس جمهور است.

پژمان فر تاکید کرد: برخی از جریان‌های سیاسی به صورت اتوبوسی وارد وزارت کشور شدند، اما وزارت کشور نگاهش اتوبوسی نیست. وزیر کشور اگر در چارچوب قانون انتخاب شود، از همه گروه‌ها به‌کارگیری خواهد کرد. تجربه کافی ایشان در موضوعات مختلف به گونه‌ای است که نشان می‌دهد می‌توانند موفق باشند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مؤمنی ادامه داد: ایشان نشان درجه خدمت برای موضوع تلفات جاده‌ای اخذ کردند که بخشی از وظایف آن به پلیس راهور می‌شد اما نقش پلیس راهور در کنار باقی مسئولین در امنیت جاده‌ها، نتیجه اش این شد که میزان تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس گفت: در ارتباط با سیاست‌های کلی نظام ۱۶ وظیفه برای خود در نظر گرفتند. آقای مؤمنی مردم ما انتظار دارند که در خصوص موضوع اتباع که در کشور ما هم فرصت هستند و هم اگر مدیریت نشوند تهدید برنامه دقیقی در نظر بگیرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود در خصوص دهیاری‌ها و شوراها برنامه ریزی داشته باشید. ۲۱۶ موافق ثبت نام کردند اما ما به عنوان ناظر، اگر هر وزیری وظایفش را انجام ندهد وظایف نظارتی خود را کامل انجام خواهیم داد.

کد خبر 6201998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha