۳۰ آذر ۱۳۸۴، ۱۵:۴۲

زندگينامه نماينده فقيد كردستان در مجلس خبرگان رهبري

زندگينامه نماينده فقيد كردستان در مجلس خبرگان رهبري

حاج ماموستا عبدالقادر زاهدي نماينده فقيد كردستان در مجلس خبرگان رهبري كه روز گذشته وفات يافت از سن 97 سالگي به امامت نماز جمعه شهر سقز منصوب شد و به رغم گذشت نزديك به 105 سال از عمر وي همچنان در نماز جمعه اين شهر حضور مي يافت.

به گزارش خبرگزاري "مهر" ، حاج عبدالقادر زاهدي يكي از نمايندگان مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سقز بامداد كه روز گذشته در سن 105 سالگي به رحمت حق پيوست در سال 1279 هجري شمسي در روستاي " آب باره " ديده به جهان گشوده و تحصيل و فراگيري قرآن كريم را از روستاي " آيچي " سقز آغاز كرد و سپس به منظور كسب علم و تحصيل در حجره هاي چند روستاي سقز و روستاي بالك مريوان به كسب علوم ديني نزد علماي نامدار آن زمان پرداخت.

عبدالقادر زاهدي اجازه اجتهاد و فتوا را از علامه مرحوم ملا باقر بالك دريافت نمود و به خاطر علاقه به زادگاهش به آنجا بازگشت و مدت 20 سال امام جماعت روستاي " آب باره " بود.

وي از سال 76 به سمت امام جمعه شهر سقز منصوب شد و دو دوره نيز با راي مردم كردستان نمايندگي مجلس خبرگان را به عهده داشت .

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري در طول دوران عمر پربار خود شاگردان بسياري را تعليم داد كه امروز بسياري از روحانيان به نام كردستان و سقز سال ها در محضر آن مرحوم شاگردي و كسب علم و دين كردند.

آن مرحوم اواخر عمر خود را به علت ابتلا به بيماري سرطان معده در بستر بيماري بسر برد ولي در بسياري از نمازهاي جمعه با توجه به بيماري و كهولت سن حضور داشت.

کد خبر 268654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha